شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام شعبانی  سازمان اوقاف

حوزه/ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که ۱۲هزار نوبت اعزام در طول یکسال داشته ایم، گفت: این تعداد اعزام از مبلغین حوزه قم و همچنین مبلغین بومی سایر شهرستان ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام  احمد شعبانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حماسه مردم ایران در هفتم اسفند و حضور شکوهمند در انتخابات گفت: این حضور با شکوه مردم، اسلام و انقلاب اسلامی ایران را در مقابل دشمنان بیمه کردو همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند، اصل حضور در انتخابات و رای دادن بسیار مهم و اساسی بود که خوشبختانه مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی  به خوبی به این وظیفه مهم عمل کردند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این‌که به صورت تخصصی در بحث اعزام مبلغ وارد شده ایم، ابراز داشت: آموزش، پژوهش و تولید محتوا از جمله موضوعاتی است که به صورت تخصصی در آن وارد شده و در همین راستا برنامه های متنوع و کاربردی برای مبلغین برگزار می کنیم.

*آرامش بهاری؛ فصل تخصصی تبلیغ سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت الاسلام شعبانی یکی از فصل های تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه را 28 اسفند تا 13 فروردین عنوان و خاطرنشان کرد: فصل تبلیغی مذکور با نام "آرامش بهاری"، مختص این سازمان بوده و در این 15 روز، برنامه های متنوعی را در بقاع متبرکه در دستور کار داریم.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مبلغان به بحث‌های اعتقادی، منبر، کلاس‌های اخلاقی و قرآنی و پرسش و پاسخ می‌پردازند و مبلغان در طرح آرامش بهاری پس از اقامه نماز جماعت خیمه‌هایی را نصب می‌کنند، که از جمله فعالیت‌های آنها پاسخ به شبهات و سئوالات، مشاوره، کارگروه کودک و نوجوان و تعلیم مفاهیم دینی با زبان کودکانه است.

وی ادامه داد: مشاوره، کارگروه کودک و نوجوان، سخنرانی های چند رسانه ای و پاسخ به احکام شرعی از جمله برنامه های ما در این دوره تبلیغی می باشد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، فصل دیگر اعزام مبلغ را ایام فاطمیه با نام "سوگواری یاس نبوی" بیان کرد و ادامه داد:امسال در ایام فاطمیه حدود 2500 نفر اعزام می شوند؛ همچنین اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان، با نام "ضیافت الهی" از دیگر فصل های تبلیغی ما می باشد.

وی با اشاره به مطالبی که مبلغان در ایام تبلیغ به آن نیاز دارند، گفت: بحث سبک زندگی فاطمی، الگوگیری از حضرت زهرا(س) برای جامعه اسلامی و دفاع از حریم ولایت، احساس مسئولیت ایشان نسبت به امامت زمان و وظیفه نسبت به اطاعت از امام معصوم خود از جمله مطالب مطرح شده در ایام فاطمیه است.

حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس روخوانی، کلاس های معارف، تفسیر قرآن و ... از جمله برنامه های ما در ماه مبارک رمضان می باشد.

*نشاط معنوی؛ برنامه ای برای اوقات فراغت تابستان

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه "نشاط معنوی"، بیان داشت: این برنامه در ایام اوقات فراغت تابستان در کشور برگزار می شود و ادارات اوقاف در شهرها فراخوان و سپس ثبت نام را انجام داده و برنامه های گوناگونی همچون کلاس، اردو، مسابقات و ... برای دانش آموزان در بقاع متبرکه برگزار می کنیم.

حجت الاسلام شعبانی "بصیرت عاشورایی" را یکی دیگر از فصل های تبلیغی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد و گفت: دهه اول محرم و دهه آخر صفر، دهه های تبلیغی است که با نام "بصیرت عاشورایی" درکشور انجام می پذیرد.

وی در توصیه ای به مبلغان، تصریح کرد: انتظار از این عزیزان این است که خود را مجهز به علوم روز کرده تا بتوانند در برابر تهاجمات ایستادگی و به شبهات پاسخ دهند؛ چراکه امروز دشمن شبهات را به سطح عمومی جامعه کشانده و آن را در میان مردم مطرح می کنند تا بتوانند به اسلام و دین ضربه بزنند.

*اعزام 700مبلغ به راهپیمایی بزرگ اربعین عراق

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به برنامه های این اداره کل برای مراسم اربعین عراق نیز اشاره کرد و ابراز داشت: به همین مناسبت، 700نفر از مبلغین، از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف کشور به عراق اعزام شدند و  در پیاده روی نجف تا کربلا به أمر تبلیغ پرداختند که این تعداد در سال گذشته حدود 60نفر بودند.

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: برگزاری برنامه هایی از قبیل: سخنرانی، روضه، نماز جماعت، بیان احکام و ... از جمله فعالیت های آنان بوده است.

*ثبت نام مبلغین تنها از طریق سایت

وی با اشاره به این که همه پرونده های مبلغین را اسکن کرده و درسایت قرار داده ایم، گفت: از این پس همه فعالیت ها و کارهای مربوط به مبلغین اعم از ثبت نام، تسویه و سایر کارها تنها از طریق سایت این مرکز می باشد.

*کمیته تولید محتوا

مدیر کل اعزام مبلغ اوقاف از کمیته تولید محتوا در اداره کل عزام مبلغ اوقاف خبر داد وافزود: در هر 6فصل از اعزام مبلغ در این مرکز، اساتیدی از حوزه و دانشگاه گرد هم می آیند و مطابق با نیاز روز و نیاز فصل تبلیغی مد نظر، به تولید محتوا و ره توشه مناسب می پردازند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش بزرگ فاطمیه و آرامش بهاری در 17 اسفند امسال، گفت: این همایش بزرگ با حضور کثثیر طلاب و مبلغین در 17اسفند ماه سال جاری از ساعت 9صبح در مجتمع فرهنگی شاه سید علی اوقاف برگزار خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha