جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله شفیعی

حوزه/ به بزرگترهای اعم از پدر، مادر و یا استاد، احترام بگذارید تا در آینده کوچکترها احترام شما را حفظ کنند؛ چرا که اگر امروز به بزرگان احترام نگذارید، فردا انتظار نداشته باشید که فرزندانتان حرمت شما را حفظ کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در نشستی اخلاقی طلاب مدرسه علمیه آل طیب اهواز، با بیان این ‌که باید از ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت حوزه استفاده کرد، اظهار داشت: طلاب در زمان‌های گذشته، با مشکلات و سختی زندگی می‌کردند و طلاب امروز باید قدر این همه امکانات رفاهی و تبلیغی را بدانند.

عضو خبرگان رهبری، طلبگی را به مثابه یک فیلتر عنوان کرد و بیان داشت: به‌یقین هرکس که بتواند از این فیلتر عبور کند، به‌ مراتب رفیع علمی و معرفتی خواهد رسید.

*طلبه بدون اخلاق به‌جایی نمی‌رسد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این‌ که طلبه، بدون اخلاق به‌ جایی نمی‌رسد، گفت: طلبه‌ای که اخلاق را رعایت نکند، حتی اگر به‌ جایی برسد، در نهایت سقوط می‌ کند، به همین دلیل یک طلبه در مرحله اول باید به تقوا بپردازد، سپس مشغول تحصیل علم شود.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، احترام به دیگران را یکی از وظایف اصلی و اجتماعی طلاب خواند و گفت: باید همه تلاشتان بر این باشد که فردی از شما دلگیر و ناراحت نشود. تا می‌توانید به دیگران محبت کنید و خدایی ناکرده فردی را به چشم حقارت نگاه نکنید.

*تقوا؛ چراغ راه انسان

آیت‌الله شفیعی، تقوا را چشم‌ و چراغ انسان دانست و تصریح کرد: رسیدن به‌ مراتب عالی علم و فضیلت، نیازمند رعایت تقوای الهی است و آنچه که به درد انسان می‌خورد، تقواست.

وی در ادامه افزود: همان‌طوری که چراغ، راه را برای انسان در شب روشن می‌کند، تقوا نیز به مثابه چراغی است که راه را بر انسان می‌گشاید.

*حضرت زهرا(س)؛ الگوی جامع برای بشریت

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌ که حضرت زهرا(س) الگوی برای همه بشریت است، گفت: سیره زندگانی حضرت زهرا(س) نباید صرفاً در تبلیغ حجاب و عفاف فاطمی خلاصه شود، بلکه ابعاد زندگانی حضرت آن‌چنان گسترده است که همه جهانیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

آیت‌الله شفیعی ادامه داد: راویان، در احوالات حضرت زهرا(س) آورده‌اند که زنان آن دوران، سئوالات شرعی را از ایشان می‌پرسیدند؛ زهرای اطهر(س) خود یک رساله کامل است که شما طلاب باید آن را برای دیگران تبلیغ و تبیین کنید.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، پاسخ‌گویی به سئوالات شرعی را یکی دیگر از وظایف مهم طلاب خواند و گفت: پاسخ‌گویی به سئالات شرعی نیازمند مطالعه و دانش فقه است که در این راستا می‌توانید از اوقات فراغت خویش استفاده کرده و آن را به مطالعه رساله‌های عملیه مراجع تقلید، اختصاص دهید.

آیت‌الله شفیعی در پایان، احترام به بزرگترها را یکی از راه‌های موفقیت در زندگی خواند و تصریح کرد: به بزرگترهای خود، اعم از پدر، مادر و یا استاد، احترام بگذارید تا در آینده کوچکترها احترام شما را حفظ کنند؛ چرا که اگر امروز به بزرگان احترام نگذارید، فردا انتظار نداشته باشید که فرزندانتان به شما احترام بگذارند و این یک اصل مهم برای طلاب است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha