پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 373916
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
مسابقه هنری قرآن و حدیث

حوزه/ به همت ادارات کل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و تبليغات اسلامي مازندران، همايش تدبير در قرآن کريم در ساري برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، سعيد قرباني در این مراسم ضمن تقدير از مشارکت کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان با بيان نتايج مثبت و ارزنده مشارکت در فعاليت هاي قرآني بر لزوم تدبر در قرآن کريم تاکيد کرد و خاطر نشان کرد: نخستين همايش تدبر در قرآن کريم در مازندران با هدف از اين همايش ترويج فرهنگ و آموزه هاي قرآن کريم در بين مديران، ‌مسؤولان، ‌مربيان و خادمان قرآن کريم مؤسسات، ‌مراکز و خانه هاي قرآن شهري و روستايي است.

قربانی با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

وی توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و تصریح کرد: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.

قاسم گرجي، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران امروز به تشريح اهداف اين همايش پرداخت و گفت: مشارکت و همکاري دستگاه هاي قرآني از جمله دارالقرآن الکريم سازمان تبليغات اسلامي و ساير مجموعه هاي قرآني گامي بلندي در جهت اعتلاي طرح ها و برنامه هاي قرآني است.

وي افزود: اين برنامه در حوزه معرفتي و آموزشي در نظر گرفته شده و يکي از اثرات و نتايج خوب آن، انسجام و تعامل بيشتر موسسات و مراکز قرآني است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha