پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام محمد تقی عبدوس عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران

حوزه/ عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران به مدیریت قوی آیت الله واعظ طبسی اشاره کرد و گفت: ایشان نشان داد که روحانیت در مدیریت کشور موفق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»ا ز مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عبدوس، در مراسم بزرگداشت آیت الله واعظ طبسی که از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه باید رفتار، قلم وسخن  انسان مبارک باشد، گفت: قرآن کریم می فرماید: «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالأرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُون» که این را می توان راهکار ارائه شده قرآنی دانست که در کنار راهکار سنت که می فرمایند وقتی خدا از کسی راضی باشد، به او برکت می دهد، قرار می گیرد.

وی با اشاره به برکتی که خون اباعبدالله(ع) داشته و دارد، یادآور شد: همواره در طول تاریخ عالمان دینی در ادامه مسیر معصومان(ع) عمر با برکتی داشته اند که آیت الله واعظ طبسی نیز از جمله همین افراد بود و عمر مبارکی داشت.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران به ویژگی مبارزاتی و تربیت طلابی موفق توسط آیت الله واعظ طبسی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: ایشان در دوران نظام اسلامی و با توجه به اعتمادی که امام خمینی(ره) به او داشتند، تا آخر عمر به عنوان تولیت آستان قدس رضوی خدمت کرد.

وی، ایمان، اخلاص، عشق به اهل بیت ع، حمایت از نظام و رهبری از روی ایمان و باور و... را از دیگر ویژگی های آیت الله واعظ طبسی برشمرد و گفت: یکی از ویژگی های ایشان که خیلی از افراد به این خصوصیت توجه ندارند، بی اعتنایی به دنیا و استفاده نکردن از حق تولیت بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس افزود: در مراسم تشییع و خاکسپاری یار صادق انقلاب، نظام و مسئولان کشور به خدمت های این مرد مخلص پاسخ  و نشان دادند که اگر کسی صادقانه و از روی اخلاص خدمت کند و به دنیا نه بگوید، قدردان او هستند.

عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران به مدیریت قوی آیت الله واعظ طبسی نیز اشاره کرد و یادآور شد: ایشان نشان داد که روحانیت در مدیریت کشور موفق است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha