چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 374277
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در  نشست علمی «فقه دفاع و امنیت» برگزار شد

حوزه/ نشست علمی "فقه دفاع و امنیت"، به همراه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سال جاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست علمی تخصصی فقه دفاع و امنیت امروز  با حضور پژوهشگران حوزوی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ، حجت الاسلام والمسلمین ستوده، دبیر این نشست علمی گفت: امنیت از مهمترین ابعاد زندگی انسان در زندگی اجتماعی است؛ رشد فضایل اسلامی، حمایت از حقوق آزادی و شرعی انسان، سرمایه های علمی و فکری زمانی امکان پذیر است که مردم به اقتدار حاکمیتی و ملی خود ایمان داشته باشند.

وی افزود: آنها باید بپذیرند که حکومتی قدرتمند دارند که می تواند از حقوق آنها دفاع کند و اگر این پذیرش مردمی فراهم نباشد، رشد و توسعه کافی انجام نمی شود؛ پس امنیت یک نیاز بزرگ و ضروری در زندگی انسان است.

دبیر نشست علمی تخصصی فقه دفاع و امنیت تصریح کرد: بررسی انواع تهدیدات دشمن، نوع مهار تنش های سیاسی در بعد ملی و بین المللی و دفاع از حیثیت و حوزه اندیشه و مکتب اسلام، فقه را به پاسخگویی فرامی خواند و نیازمند یک بحث و بررسی دقیق است و می توانیم با این میزگردها می توانیم نظرات اسلام را به خوبی در این عرصه بیان کنیم.

گفتنی است در این نشست علمی آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله علیدوست، حجت الاسلام والمسلمین عابدی و سردار فرزندی جانشین معاونت مکتب دانا به سخنرانی پرداختند.

در پایان نیز مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha