شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مساجد

حوزه/ مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با تاکید براینکه باید نقش مساجد در مبارزه با ناتوی فرهنگی پررنگ تر شود، گفت: فعال کردن کانون های فرهنگی هنری گام مهمی دراین عرصه است.

علی قنبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد با تبریک فرارسیدن روز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: کانون فرهنگی هنری با توجه به ساختار و شناختی که از فضای مساجد و نیازهای روحی و روانی قشر جوان و نوجوان دارد، می تواند این نهضت فرهنگی و احیای نقش واقعی مساجد را کلید بزند.

وی اظهار کرد: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای منویات مقام معظم رهبری به پایگاه های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تبدیل شده اند و هماهنگونه که ایشان تاکید کرده اند نباید کانون ها را فراموش کرد .

قنبری، به کار بردن تجربیات ارزشمند بسیج در عرصه ی سازماندهی و تشکیلات مردمی در سطح کانون های مساجد را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وجود کانون های فرهنگی هنری مساجد مکملی برای سایر تشکل های فعال در مساجد هستند اما متاسفانه برخی اینگونه برداشت می کنند که کانون های مساجد اهداف خاصی را دنبال می کنند که شاید در تعارض با اهداف و کلیت مساجد باشد که همین نگاه موجب بی اعتنایی به کانون ها، بی مهری به این ظرفیت و غفلت از نقش آن در عرصه فرهنگ دینی شده است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با تاکید بر اینکه  باید نقش مساجد در مبارزه به ناتوی فرهنگی پررنگ تر شود، گفت: فعال کردن کانون های فرهنگی هنری گام مهمی دراین عرصه است.

وی گفت: تاکنون ۹۱ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد گناباد راه اندازی شده است که از این تعداد ۳۲ کانون شهری، ۵۳ کانون روستایی ۵ کانون دانشگاهی و یک کانون اداری بوده و دو کانون دیگر نیز در شرف اخذ مجوز می باشد.

وی تصریح کرد :اجرای طرح مشکات در بخش های مختلف بصیرتی، آموزشی، فرهنگ ایثار و شهادت، انس با قرآن، آموزش مسائل اجتماعی، سیاسی، انجام ده ها مسابقه قرآنی و فرهنگی، اجرای طرح حضور منسجم اعضای کانون ها در نماز پر شکوه جمعه، مسابقات قرآنی مدهامتان، شرکت در طرح های پژوهشی، جلسات و گفتمان دینی و عقیدتی، برپایی نمایشگاه های فرهنگی هنری، فعال سازی بخش خواهران کانون ها از سایر برنامه ها و فعالیت هایی است که در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان گناباد تاکنون اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha