شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ محمد عبدالرزاق عمر رئیس سابق بخش دینی وزارت اوقاف مصر

حوزه / پس از تحصن جنجالی جمعی از خطبا و مبلغان مصری علیه تصمیمات اداری در وزارت اوقاف مصر، وزیر اوقاف، رئیس بخش دینی این وزارت خانه را بر کنار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از روزنامه مصری الشعب، دکتر مختار جمعه وزیر اوقاف مصر طی حکمی شیخ محمد عبدالرزاق عمر رئیس بخش دینی این وزارت خانه را بر کنار کرد.

وزیر اوقاف شیخ جابر طایع را به جای عبدالرزاق برای پیشبرد امور بخش دینی و جلوگیری از متوقف شدن این بخش منصوب کرد و این اقدام طی حکم وزارتی به شماره 59 به سال 2016 میلادی صورت گرفت.

حکم انفصال شیخ محمد عبدالرزاق همزمان شد با تظاهراتی که شماری از خطبا و واعظانی که به صورت پاره وقت در وزارت اوقاف کار می کنند و به آن ها وعده‌ی استخدام داده شده بود و در پی تظاهرات دیروز، به آن ها تاکید شده بود مسئله آن ها را با دستگاه مرکزی سازماندهی واداری در میان خواهد گذاشت.

یادآور می شود خطبا و مبلغان اهل سنت مصر روز چهارشنبه در اعتراض به وعده ای که وزرات اوقاف این کشور برای تخصیص اعتبار مالی طی ماه جاری برای استخدام آنان داده و به آن عمل نکرده بود، تحصن کردند. وعاظ مصری که مقابل درب پشتی هیئت وزیران در خیابان حسین حجازی قاهره تحصن کرده بودند، خواستار استخدام خود شدند.

از سوی دیگر شیخ محمد عبدالرزاق عمر رئیس بخش دینی و رئیس هیئت اجرایی وزارت اوقاف در جمع متحصنین حاضر شد و اعلام کرد: "وزارت اوقاف دو بار از دستگاه مرکزی ساماندهی و مدیریت خواسته تا اعتبار شیخ محمد عبدالرزاق مالی برای استخدام واعظان جدید تخصیص دهد." که به نظر می رسد همین موضع گیری ها از سوی آقای عبدالرزاق و مشکلات پیش آمده به مذاق مقامات عالی وزارت خوش نیامده و وی را برکنار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha