چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
وزیر اوقاف مصر

حوزه/ در همایش اسلامی مصر که روز یکشنبه به پایان رسید، وزرای اسلامی، علما و روحانیون از ۳۵ کشور در سرتاسر جهان سند محکومیت افراط‌گرایی و پیش‌داوری‌های نژادپرستانه را به امضاء رساندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  الاهرام مصر، همایش بین المللی اسلامی به میزبانی مصر روز یکشنبه به پایان رسید و در اختتامیه این همایش سند محکومیت تروریسم با امضای شرکت‌کنندگان از 35 کشور خوانده شد.

بیست و ششمین همایش اسلامی مصر که روز یکشنبه به پایان رسید، توسط شورای عالی امور اسلامی مصر، سازمانی متعلق به وزارت اوقاف مصر برگزار شده بود. وظیفه این شورا توسعه دین اسلام و فراهم کردن منابع اسلامی تاریخی و اعتقادی است.

در این همایش که روز یکشنبه به پایان رسید، وزرای اسلامی، علما و روحانیون از 35 کشور در سرتاسر جهان سند محکومیت افراط‌گرایی و پیش‌داوری‌های نژادپرستانه را به امضاء رساندند. این سند با عنوان نامه مصر در محکومیت خشونت، تمامی انواع افراط‌گرایی و تروریسم را محکوم کرده و همزیستی صلح‌آمیز را ترویج می‌دهد.

محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر روز یکشنبه در این نشست گفت: این سند به وزارت خارجه فرستاده شده و از آنجا به عنوان یک پیام صلح از دنیای اسلام به جهانیان ارائه خواهد شد.

جمعه در سخنرانی اش در این مراسم همچنین گفت: ما درباره سوءاستفاده سیاسی از مذهب به عنوان یکی از ابزارهای اصلی افراط‌گرایی هشدار می‌دهیم.

او همچنین حضار شرکت کننده در این همایش را به داشتن توجه بیشتر به ترجمه متون و نوشته‌های اسلامی تشویق کرد تا به این طریق دنیا بتواند با زبان‌های خودش با اسلام آشنا شود.

در این همایش بین المللی وزرا، اساتید دانشگاهی، روحانیون و علمای مذهبی از 35 کشور  حضور داشتند و هدف آن‌ها افزایش هماهنگی میان سازمان‌های اسلامی در جهان عرب و اسلام، به علاوه تقویت نقش نهادهای اسلامی پیرامون مسائل مهم و ترویج اسلام میانه رو بود.

بیانیه پایانی این همایش در ادامه خواستار تصویب قطعنامه بین‌المللی در اعلام جرم علیه حملات فرقه‌ای به مسلمانان و اقلیت‌های مسلمان، همچنین استفاده بهتر از فن‌آوری‌های ارتباطات الکترونیکی برای مقابله با افراط‌گرایان و افکار رادیکال آن‌ها شد که با سوءاستفاده از همین ابزارها در حال ترویج آن هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha