دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: مبلغان با استفاده از سبک زندگی حضرت فاطمه الزهرا(س) زمینه موفقیت تبلیغی و رسیدن به اهداف اسلامی را فراهم نمایند.

حجت الاسلام سید مجتبی امامی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اولین شهیده ی راه ولایت، حضرت زهرا(س) و وظایف طلاب، روحانیون، مبلغان و مبلغات مدارس علمیه برای ترویج فرهنگ فاطمی اظهار داشت: با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، طلاب و روحانیون مبلغ باید شرایط محیط و زمان را در گفتار خودشان در نظر بگیرند، از جمله خصوصیات تبلیغ در امر فاطمی و فاطمه شناسی، تناسب با مخاطبین است.

وی افزود: هر روحانی و مبلغی وظیفه دارد برای معرفی سبک زندگی فاطمی، ابتدا افراد مزبور را کاملا بشناسد و حدود معلومات و آگاهی آنان را در نظر بگیرد و سن و سال و کوچک و بزرگ و زن و مرد بودن مخاطبین را مورد توجه قرار دهد.

عضو جامعه روحانیت شیراز، تصریح کرد: امروزه مناسب است که از مسائل خانه داری، شوهر داری، پرستاری، حقوق اجتماع، تربیت فرزندان و ... از زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) درس بگیریم؛ پس بنابراین یکی از وظایف مهم مبلغان و مبلغات ما تحلیل ظرافت های تاریخی در مورد حمایت زنان و الگو برداری چنین مسائلی از سبک و سیاق زندگی بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه(س) می باشد.

حجت الاسلام امامی خاطر نشان کرد: زنان و دختران ما نقش بسیاری در جامعه دارند، ما اگر سخنان تاریخی رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) را در مقاطع مختلف در نظر بگیریم، متوجه می شویم که آن بزرگوار این خصایص زنان را در نظر گرفته و حتی به پیروان خود نیز همین نکته ها را سفارش می کردند.

عضو جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: با پیاده کردن سبک زندگی فاطمی در جامعه و خانواده ها، شاهد حفظ اجتماع و بیمه شدن آحاد مردم از فسادهای اخلاقی و خانوادگی می شویم و برای حفاظت و حراست ناموسی و جلوگیری از آلوده شدن نسل های جوان، مصونیتی به نام حجاب که مورد سفارش حضرات معصومین و به خصوص از سفارشات حضرت زهرای مرضیه(س) می باشد، می توان در زندگی خود استفاده کرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha