شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: به لطف الهی امروز عموم حوزویان با حفظ و تقویت روحیه انقلابی دردرون خود از خاکریزهای نظام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به دیدار روز سه شنبه اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری اظهار داشت: در جلسات مختلف و به بهانه های گوناگون تاکنون بارها توفیق شرفیابی به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب را داشته ام اما باید بگویم که این دیدار و نکات بسیار ارزشمندی که معظم له درباره حوزه علمیه و وظایف مجمع نمایندگان بیان داشتند، از نوع و جنس دیگری بود.

وی افزود: این گونه دیدارها برای ما یادآور دیدارهای خاطره انگیز با حضرت امام(ره) در سال های دفاع مقدس است که به عنوان طلاب و روحانیون رزمی و تبلیغی خدمت امام راحل می رسیدیم و از لطف و عنایت این پدر پیر و مهربان انقلاب بهره های بسیاری می گرفتیم.

فرصتی بسیار ارزشمند برای نهاد مقدس روحانیت

استاد سطوح عالی حوزه بیان داشت: دیدار امروز با حضرت آقا نیز بار دیگر نشان گر تیزبینی و عقلانیت و حکمت و تدبیر والای ایشان در رصد اوضاع و احوال جامعه به ویژه شرایط امروز حوزه های علمیه بود ، کما این که رهنمودهای ایشان به معنای واقعی برای حوزه های علمیه و نهاد مقدس روحانیت همواره بسیار راهگشا بوده است.

وی اضافه کرد: نگاه دقیق معظم له به شرایط امروز حوزه از مساله تحصیل و آموزش گرفته تا مسایل معیشتی طلاب و به ویژه بحث اخلاق و تهذیب همگی برای ما واقعاً مغتنم است و با عمل به رهنمودهای ایشان قطعاً شرایط بهتری برای حوزه و روحانیت فراهم می شود.

نقش کلیدی حوزه در تحقق تمدن نوین اسلامی

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: رهبری معظم در این دیدار با اشاره به نقش کلیدی حوزه های علمیه در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی بر لزوم حرکت نوین و اثربخش طلاب وفضلای حوزه در زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی و فراگیر شدن اسلام در عرصه بین الملل تاکید فرمودند.

وی افزود: بی شک ایشان با نگاه و بینش ژرف و دقیق خود در شاخه های گوناگون علوم انسانی و اسلامی ، همچون استادی مجرب به موشکافی مسایل پرداخته و نکات بسیار راهبردی و راهگشایی به شاگردان خود ارایه می نمایند که عمل به آن ها قطعاً منجر به توفیق مضاعف روحانیت شیعه می گردد.

وی با اشاره به تاکید فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم باقی ماندن روحیه و منش انقلابی در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تولید فکر و اندیشه انقلابی، شناخت دقیق از مبانی و ریشه های انقلاب اسلامی و حراست از آن و نیز دفاع همه جانبه از راه و نهضت حضرت امام (ر) از جمله مهم ترین رسالت های امروز حوزویان از نگاه مقام معظم رهبری است چه آن که اساساً حوزه های علمیه خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی بوده و است.

لزوم تقویت تعامل و ارتباط با بدنه حوزه

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر همچنین گفت: معظم له همچنین در این دیدار بانشاط و صمیمانه بر لزوم ارتباط بیشتر و بهتر مجمع نمایندگان با عموم طلاب و فضلای حوزه به ویژه نسل جوان تاکید کرده و خواستار برگزاری جلسات منظم هفتگی و ماهیانه در راستای بصیرت افزایی در حوزه و رصد نیازها و مسایل امروز حوزه و انتقال آن ها به مراکز و نهادهای عالی حوزه شدند.

وی افزود: همه باید بکوشیم که با حرکت عمیق علمی و فرهنگی زمینه رشد و بالندگی هر چه بیشتر حوزه علمیه را فراهم کنیم؛ حوزه ای که بیش از پیش در شان نظام و انقلاب اسلامی باشد و چون مادری همچون گذشته به نیازهای فرزندش که نظام اسلامی باشد، توجه نماید.

حوزه باید انقلابی بماند

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه همچنین با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع مبنی بر این که اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: البته به لطف الهی خیل عظیم حوزویان ، جزو عاشقان و دلدادگان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستند اما به هر حال باید مراقب توطئه های شوم دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی باشیم که به ویژه همواره طرح هایی را نسبت به حوزه در سر دارند.

با تکیه بر اصل ولایت فقیه از خاکریزها دفاع کنیم

وی گفت: در واقع ما باید بتوانیم با احساس تکلیف دینی و انقلابی از میراث عظیم امام و شهیدان و خاکریزهای فکری و اعتقادی خود با تکیه بر اصل ولایت فقیه دفاع کنیم و با دوراندیشی و حکمت در تبعیت از رهبری معظم بکوشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر یادآور شد: ان شاءالله سلسله نشست های بصیرتی در حوزه های علمیه که با همکاری ارزشمند شورای عالی حوزه ، مرکز مدیریت و دیگر نهادهای حوزوی برگزار می شود، کماکان با قوت ادامه داشته و در خنثی سازی فتنه های دشمنان علیه حوزه و روحانیت همچون گذشته موثر واقع شود.

مدیران عالی حوزه از ارکان نظام و انقلاب هستند

وی در خاتمه سخنان خود بیان داشت: خدای را شاکریم که امروز مدیران و دست اندرکاران عالی حوزه همگی از جمله ارکان انقلاب و نظام هستند و با دلسوزی نسبت به تحولات حوزه برای نیل به اهداف مطلوب تحولی اهتمام دارند و ما باید واقعاً قدردان این فضای ارزشمند در درون حوزه باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha