جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهاجرنیا

حوزه/ برای ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی به یک ساز و کار مناسب نیاز داریم و همانطور که پلیس فتا را برای مقابله با تخلفات ایجاد کردیم، باید مرکزی هم ایجاد می‌شد تا نحوه استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی را آموزش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه امروزه فضای مجازی جزو واقعیت‌های زندگی اجتماعی شده، گفت: فضای مجازی بخشی از فرهنگ ما گردیده و ناگزیر هستیم که به آن ورود کنیم و نمی‌توانیم از آن غافل باشیم.

وی بیان کرد: حوزه علمیه برای اینکه بتواند در انجام رسالتش موفق باشد باید خود را به آخرین تکنولوژی ارتباطی مجهز کند و البته قبل از ورود هر تکنولوژی‌ای باید فرهنگ آن را تولید شود.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه ابراز داشت: متأسفانه وسایل ارتباطی بدون اینکه فرهنگ متناسب با آن تولید شده باشد در دست مردم قرار می گیرد و یکی از وظایف حوزه‌های علمیه این است که فرهنگی متناسب با شبکه‌های اجتماعی را تولید کنند کاری که هنوز آن را انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه نیز با توجه به توسعه شبکه‌های مجازی در سطح جامعه سعی کرده در این فضا ورود کند و بخش زیادی از تبلیغات دینی را از همین شبکه‌ها انجام می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا نبود فرهنگ استفاده از فضاهای مجازی را مهم دانست و گفت: برای ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی به یک ساز و کار مناسب نیاز داریم، همانطور که پلیس فتا را برای مقابله با تخلفات ایجاد کردیم، لذا باید مرکزی هم ایجاد می‌شد تا نحوه استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی را آموزش دهد.

وی بیان کرد: باید یک هیئتی از کارشناسان و مجتهدان تشکیل شود تا برای عرضه اخلاق، دین و معنویت در شبکه‌های مجازی که قلمرو آن بسیار گسترده‌تر از یک منبر است برنامه‌ریزی کند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به گسترش استفده از فضای مجازی در انجمن‌های علمی حوزه، گفت: انجمن‌های علمی از نخبگان حوزه تشکیل شده است و به صورت طبیعی تلاش می‌کنند که از این فضا استفاده مطلوب را ببرند ولی با این حال نحوه استفاده از فضای مجازی ضابطه‌مند نیست و شخصی است.

وی ابراز داشت: نحوه استفاده از فضای مجازی و فرهنگ‌سازی تکنولوژی های نو نیازمند این است که بخش مربوط به فناوری در عرصه‌های مجازی و اتاق‌های فکر متشکل از کارشناسانی قانونمند در حوزه تشکیل شود تا بتوانند برای ضابطه‌مند کردن این فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha