جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روايت سيره شهدا گفت: ازآنجایی‌که دارایی‌های انسان بیشمار بوده و نمی‌توانیم از همگی آن‌ها در یک‌لحظه مقابل دشمن دفاع کنیم، باید آن‌ها را در دژی مستحکم که بنا به فرموده پروردگار متعال، «توحید» و «ولایت» است قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازاهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رئیس موسسه روايت سيره شهدا، شامگاه گذشته،  در یادواره شهدای مدافع حرم، بابیان این‌که خداوند متعال در قرآن کریم، حدود 120 مرتبه دشمنی شیطان یعنی «إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ» را مطرح کرده است، اظهار داشت: هرکه باور دارد که دشمنی در کمین او قرار گرفته، باید بداند از ما مهم‌تر برای دشمن، روح و فکر ما است؛ چراکه اگر روح و فکر ما سالم و محفوظ بماند، در اصل دشمن نابود می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، با تأکید بر این‌که ابلیس می‌خواهد پیش از مرگ جسم، روح، باور و ایمان قلبی مردم را از بین برد، گفت: قرآن کریم در آیه 82 و 83 سوره «ص» بیان می‌کند که « فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ*إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِين» شما دشمنی قسم خورده دارید و این دشمن قسم خورده، می‌خواهد دارایی‌های آخرتی شما را نابود کند.

رئیس موسسه روايت سيره شهدا، مصون ماندن از دشمن را در گرو حرکت در مسیر ولایت و ماندن در حریم ولایت دانست و تصریح کرد: دشمن قسم خورده و همه لشکریان ابلیس می‌خواهد دارایی‌های انسان را بگیرند و ازآنجایی‌که دارایی‌های انسان بیشمار بوده و نمی‌توانیم از همگی آن‌ها در یک‌لحظه دفاع کنیم، باید آن‌ها را در دژی مستحکم که بنا به فرموده پروردگار متعال، «توحید» و «ولایت» است قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: وقتی وارد حریم ولایت شدی، حال می‌بایست از آن حریم دفاع کنی، تا همه دارایی‌های تو یعنی ایمان، معرفت و اعمال صالح حفظ شوند؛ پس هرکه در حریم ولایت بیاید، از عذاب درامان خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، تصریح کرد: اگر قرار است همه ما مدافع حرم شویم، قبل از آن باید ولایت شناس شویم و سپس ولایت مدار و در نهایت می‌تواند مدافع ولایت یا به‌نوعی «ولایت بان» باشیم.

رئیس موسسه روايت سيره شهدا، با تأکید بر این‌که بدون ولایت شناسی، کسی ولایت بان نمی‌شود، اظهار داشت: با توجه به آیه «النَّبِيُّ أَوْلى بِالْمُؤْمِنينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ»، امروز همه عالم باید بدانند که حرف ولی امر مسلمین، حرف خدا و رسول و اهل بیت(ع) و این حرف، بر همه حرف ها مقدم است.

وی در پایان بابیان این‌که راهیان نور و جلسات شهدا، جلسه تفکر است، اذعان داشت: ما با شرکت در این محافل و مجالس باید به عمق اصلی هدف حضور یعنی تفکر پی ببریم و این تفکر یعنی بدانیم که اگر مدافع حریم ولایت باشیم، همه دارایی‌هایمان همچون «فکر، عمل و شخصیت انسان» مصون خواهند ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha