دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:در سال نو سعی شود توجه به نیازمندان و ایتام در راس برنامه های دید و بازدیدها قرار گیرد چرا که با شاد نمودن دل دیگران احساس حقیقی شادمانی به دل خود انسان رخنه خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد با بیان اینکه نوروز بهار طبیعت و فصل نو شدن است افزود:آغاز سال نو را باید فرصتی برای تحلیل سال های گذشته خود بدانیم و تلاش کنیم با انسجام و برنامه ریزی سالی پر از خیر و برکت و ایمان به خدا و اهل بیت ع را برای خود رقم زنیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام دینی اجتماعی است و در فرای تمام اعمال این دین نسبت به روابط حسنه با خویشان و نزدیکان سفارش ویژه ای شده است افزود:نوروز فرصت و بهانه ای زیبا برای انجام صله رحم و بجا آوردن دید و بازدید و با خبر شدن از حال نزدیکان است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه سنت های نیکو و حسنه نوروز، در راستای اجرای دستورات دین مبین اسلام است افزود:توجه به وضعیت و احوال خویشان و همسایگان و انجام کمک های مادی و معنوی به همنوعان خود گواه اجتماعی بودن آموزه های دین اسلام است.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اینکه حول حالنا الی احسن الحال را تنها خود ما با بهره گیری از آموزه های معنوی و آرامش روحی برای خود رقم می زنیم افزود:در سال نو سعی شود توجه به نیازمندان و ایتام در راس برنامه های دید و بازدیدها قرار گیرد چرا که با شاد نمودن دل دیگران احساس حقیقی شادمانی به دل خود انسان رخنه خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه تقسیم شادی و نشاط با دیگران در آستانه سال نو رضایت و خشنودی خدا را برای برکت در زندگی انسان رقم می زند افزود:فرهنگ کمک به همنوعان علاوه بر تاکیدات دبن مبین اسلام سبقه فرهنگی و سنتی نوروز را نیز داراست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha