جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یادواره شهدای مدافع حرم در اهواز

حوزه/ یادواره شهدای مدافع حرم در راستای تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، با حضور جمعی از مسئولان کشوری در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، یادواره شهدای مدافع حرم، شامگاه دوشنبه دوم فروردین‌ماه جاری، در پادگان شهید محمودوند اهواز برگزار شد.

در این یادواره آیت‌الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، رئیس موسسه روايت سيره شهدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، سردار باقر زاده، رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، سردار ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم و زائرین کاروان‌های راهیان نور کشور، حضور داشتند.

سردار باقرزاده،در این مراسم  با تأکید بر این‌که حرف شهدا، ایستادگی جانانه در برابر دشمن بود و آن را با عمل و ریختن خون خود ثابت کردند، گفت: حرف شهدا این بود که ما زیر بار ظلم نمی‌رویم و ما به‌عنوان دوستداران و پیروان راه شهدا، از دفاع مقدس این درس را می‌گیریم که نباید اجازه نفوذ دشمن در هیچ سطحی را داد که شهدای مدافع حرم نیز در این راستا از حریم اسلام دفاع کرده و به شهادت می‌رسند.

همچنین پس از اقامه نماز عشاء یادواره شهدای مدافع حرم به‌صورت رسمی با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، به بیان نکاتی در خصوص دشمن‌شناسی و نحوه مبارزه با دشمن پرداخت و اظهار داشت: بهترین راه مبارزه با دشمن حرکت در مسیر ولایت و حراست از جایگاه او است.

گفتنی است، بخش مداحی و روضه‌خوانی مداح جوان اهل‌بیت(ع) یعنی کربلایی نریمان پناهی، یکی دیگر از قسمت‌های ویژه این یادواره بود که روح شهدایی آن را با روح عاشورایی روز دهم گره زد و جوانان حاضر در مراسم را نینوایی کرد.

بر اساس این گزارش، سخنرانی آیت‌الله مقتدایی پیش از اهداء لوح‌های تقدیر به خانواده‌های مدافع حرم، آخرین بخش از یادواره شهدای مدافع حرم بود که ایشان نیز به بیان خاطراتی از روزهای نخست جنگ پرداخت.

لازم به ذکر است، پس از سخنرانی نسبتاً کوتاه آیت‌الله مقتدایی، از 8 خانواده شهید مدافع حرم با اهداء لوح تقدیر و یک دسته‌گل، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha