شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام محمد حسین ربانی، استاد حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حرکات و رفتار طلاب در ایام نوروز به خصوص در دید و بازدیدهایی که در این ایام صورت می گیرد می تواند بهترین تبلیغ دین به شمار آید.

حجت الاسلام محمد حسین ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه تعطیلات عید نوروز را بهترین فرصت در راستای مطالعه، تحقیق و پژوهش طلاب حوزه های علمیه دانست و عنوان داشت: طلاب و مبلغان پس از شش ماه متوالی درس و مطالعه با فراهم شدن فرصت های تبلیغی همچون صله ارحام، تعامل انسان و شیوه برخورد با محیط زیست می توانند معارف و علوم دینی را به دیگران منتقل نمایند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: طلاب ، بیشتر ایام در مناسبت های مذهبی همچون ماه های رمضان، شعبان، محرم در میان مردم ظاهر شده و به تبلیغ دین می پردازند لذا حضور طلاب در ایام شادی و سرور می تواندبه همراه شدن با مردم کمک کرده و رسالت طلاب که همان نشر انوار الهی و معارف دین می باشد را تحقق بخشد.

وی ادامه داد: حرکات و  رفتار  طلاب در ایام نوروز به خصوص در دید و بازدیدهایی که در این ایام صورت می گیرد می تواند بهترین تبلیغ دین به شمار آید.

حجت الاسلام ربانی گفت: طلاب می توانند با  رفتار و خلقیات متفاوت و پسندیده مردانه و کمال گرایانه و همچنین با افکار پخته و کمال یافته تصمیم گیری کرده دل های مردم را به سمت خود متمایل نمایند البته این مهم مستلزم این است که طلاب همرنگ جماعت نشوند بلکه دیگران را به سمت خود جذب کرده و معارف الهی را به آن ها منتقل نمایند.

وی وجود ذی طلبگی در طلاب را یکی از عوامل مهم جذابیت طلاب دانست و ابراز داشت: طلاب و روحانیون اگر نسبت به رعایت اخلاق و حسنات رسول اکرم (ص) اهتمام داشته باشند قطعأ این مهم موجب می شود دل های مردم به سمت دین اسلام و حوزه های علمیه متمایل گردد.

حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه تبلیغ کلامی طلاب نیز یکی دیگر از عوامل و راه های تبلیغ دین است اظهار داشت: بیان احادیث و نکات اخلاقی از ائمه اطهار علیهم السلام، بزرگان و علمای دین و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی و رفع آن ها می تواند تا حدود زیادی افراد را به سمت دین اسلام جذب کند.

 استاد حوزه علمیه اذعان داشت: متأسفانه در ایام نوروز بسیاری از شبهات دینی به واسطه شبکه های ماهواره ای و اینترنت وارد اذهان مردم می شود لذا طلاب در زدودن این شبهات باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های طلاب و روحانیون خاصیت رهبری و محور بودن آن ها است لذا طلاب با بهره جستن از این ویژگی می توانند مجموعه های کوچک از جمله جمع های فامیلی را مدیریت و رهبری نمایند.

حجت الاسلام ربانی مدیر و رهبر بودن را از وظایف و شئون طلبگی دانست و گفت: طلاب از فرصت به دست آمده در ایام نوروز به نحو احسن بهره برده و با برگزاری مانورهای مدیریت و رهبری در راستای به دست آوردن دل های مردم و همچنین برخورد با متخلفین عمل نمایند.

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان داشت: یکی از ضروریات کار دینی و فرهنگی تشکیلاتی عمل کردن است لذا طلاب می توانند با تشکیلاتی عمل کردن و تشکیل مجموعه های کوچک به پیشبرد جریان دین نبی مکرم اسلام کمک کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha