یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سازمان «ارتباط بین‌المللی اسلامی» در ومبلی لندن

حوزه/ سازمان تازه تاسیس «ارتباط بین‌المللی اسلامی» یکی از مراکز شیعیان انگلستان است که در جاده "هارو" واقع در ناحیه ومبلی لندن قرار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان ارتباط بین‌المللی اسلامی یکی از مراکز تازه تاسیس شیعیان انگلستان است که در جاده هارو واقع در ناحیه ومبلی لندن قرار دارد. ریاست این سازمان شیعه برعهده حجت الاسلام سید عقیل الغروی از روحانیون هندی می‌باشد.

* اهداف و مقاصد

هدف از ایجاد این سازمان ارتقاء دانش اسلامی در میان جوانان جامعه انگلستان، افزایش آگاهی اسلامی میان اکثریت غیرمسلمان و نزدیک‌تر کردن اجتماعات و گروه‌های مردمی به یکدیگر عنوان شده است. به این منظور سازمان ارتباط بین‌المللی اسلامی قصد برگزاری کلاس‌های تمام وقت برای دختران و پسران دارد.

این سازمان همچنین قصد ترویج و گسترش دین اسلام، از بین بردن فقر، و پیشبرد تحصیلات مردمی در داخل و خارج از انگلستان را دارد.

هدف دیگر این سازمان انتشار، تولید و همچنین کمک به انتشار، تولید و توزیع کتب، ادبیات، نشریات، مجلات، جزوات، پوسترها، فیلم‌ها، اسلایدها و هرگونه وسیله کمک آموزشی دیگر مورد نیاز به منظور ترویج اسلام می‌باشد. به‌علاوه سخنرانی‌های مذهبی، کنفرانس‌ها، نشست‌ها، سمینارها، کنوانسیون‌ها و مباحثات دینی از دیگر برنامه‌های مدنظر این سازمان هستند.

این سازمان همچنین با ایجاد و کمک به استقرار هر گونه موسسه آموزشی مذهبی و غیرمذهبی، همچنین نهادهای دینی مانند کتابخانه، اتاق مطالعه، مراکز، کلاسها، کارگاهها و هر گونه موسسات دیگر قصد کمک به ترویج و گسترش مفاهیم اسلامی را دارد.

از دیگر برنامه‌های این سازمان فراهم ساختن وام‌، هزینه‌های کمک تحصیلی و هر گونه یاری‌رسانی دیگر برای دانشجویان نیازمند برای پیشبرد اهدافی‌ست که در بالا بدان اشاره شد. به این ترتیب فارغ‌التحصیلانی متبحر با درجه علمی بالا و آشنا به قوانین و شرع اسلامی خصوصا فقه شیعه وارد اجتماع خواهند شد.

سازمان ارتباط بین‌المللی اسلامی پروژه ساخت مسجد شیعیان در لندن با نام مسجد امام علی(ع) را آغاز کرده است و در حال جمع آوری کمک‌های مردمی برای بنای این مسجد می‌باشد.

* مدرسه وفا

مدرسه وفا وابسته به این سازمان نیز برنامه آموزشی متعادلی را برای دانش آموزان سنین 5 سال به بالا فراهم می‌کند که دروس اسلامی و تکمیل کننده تحصیلی محسوب می‌شوند. در این مدرسه یادگیری از طریق بازی و گفتمان‌های متقابل در فضایی مفرح ارائه شده و دانش آموزان بزرگتر در کلاس‌های جداگانه آموزش می‌بینند. یادگیری قرآن، فقه، طریقت و اخلاق از اولویت‌های اصلی این مدرسه هستند. کلاس‌ها در روز‌های یکشنبه از ساعت 10 تا 13:30 برگزار می‌شوند. بعلاوه هر چند وقت یک بار محفلی برای دانش آموزان برگزار شده که با صرف غذا و نوشیدنی همراه است. این مدرسه مدرک تحصیلی به کلیه دانش آموزان و جوایزی نیز به دانش آموزان برتر ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha