پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 375461
۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
تخت فولاد

حوزه/ برخی از بزرگان مدفون در تخت پولاد مانند گنجینه های گرانبهایی هستند و مردم از نعمت شناخت آن ها محروم می باشند.

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به بازدید نوروزی از مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد  گفت: این بازدیدها نسبت به سال پیش دارای رشد چمشگیری دانست و در عید نوروز برنامه ها و همایش های زیادی با رویکرد گردشگری و شناساندن تخت پولاد انجام گرفته و  قطعا این امر موجب رشد بازدید کنندگان این امکان تاریخی و فرهنگی  خواهد شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اظهار داشت: راهنمایان گردشگری حاضر در تخت پولاد با معرفی علما و فضلای مدفون در تخت فولاد، باب آشنایی با این اندیشمندان را فراهم می سازند. برخی از بزرگان مدفون در تخت پولاد مانند گنجینه های گرانبهایی هستند که مردم از نعمت شناخت آن ها محروم هستند.

 وی گفت: مجموعه فرهنگی تخت فولاد با چاپ کتب مختلف سعی در شناساندن این بزرگان دارد، از مهمترین کتب چاپ شده توسط این مرکز دایره المعارف جامع تخت فولاد بود که نتیجه 13 سال تحقیقات است و در 4 مجلد به معرفی بزرگان تخت پولاد می پردازد.

حجت الاسلام مهروی پور برگزاری دو همایش در مجموعه گلستان شهدا و مجموعه بابا رکن الدین را از گام های موثر برای معرفی علما دانست و بیان داشت: در همایش هایی که با همت شهرداری اصفهان برگزار شد، همشهریان و هموطنانی که بواسطه تبلیغات گسترده با این برنامه ها آشنا شده بودند، با برخی از علما و مکان های تاریخی تخت پولاد آشنا شدند.

وی از برگزاری جلسات هم اندیشی در تخت فولاد خبر داد و گفت: جلسات هم اندیشی با حضور مبلغین خواهر و مسئولین و رؤسای حوزه های علمیه بانوان در ابتدای سال جاری در مکان تخت فولاد برگزار شد و در این هم اندیشی راه کارها و برنامه های معرفی زنان عالمه و فضله تبیین شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: برای آشنایی با بزرگان تخت فولاد  تنها در سال گذشته در آینده نزدیک  5 همایش برگزار شد. 

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha