دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
راهپیمایی صلح آمیز فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها به خشونت کشیده شد

حوزه / سربازان اسرائیلی و شهرک‌نشینان صهیونیست، به یک راهپیمایی صلح آمیز فلسطینیان در روستای نبی صالح در شمال غربی کرانه باختری در رام الله حمله کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز جمعه سربازان اسرائیلی و شهرک‌نشینان صهیونیست، به یک راهپیمایی صلح آمیز فلسطینیان در روستای نبی صالح در شمال غربی کرانه باختری در رام الله حمله کردند.

در این حمله سربازان اسرائیلی به سمت جمعیت تظاهرکنندگان و خبرنگاران حاضر در اجتماع یورش بردند. نظامیان خبرنگاران را بازداشت کرده و اقدام به مصادره تجهیزات خبری آن‌ها کردند، این درحالی بود که شهرک‌نشینان صهیونیست با ضرب و شتم خبرنگاران در گزارش‌های خبری آن‌ها اختلال ایجاد کردند و تعدادی از تظاهرکنندگان نیز مجروح شدند.

در این میان یکی از شهرک‌نشینان دوربین تیم خبری را ربود، اما گزارشگران توانستند با وجود حمایت نظامیان از شهرک‌نشینان صهیونیستی، دوربین مسروقه را از شهرک‌نشینان بازپس بگیرند. شهرک‌نشینان همچنین با سر دادن شعارهای اسرائیلی سعی در بهم زدن گزارش خبری داشتند، اما خبرنگاران فلسطینی به کار خود ادامه دادند.

عبدالله ابورحما، فعال فلسطینی در این راهپیمایی گفت: فلسطینیان هرگز حقوق قانونی‌ نسبت به سرزمین شان، سرزمین پدران و اجدادشان را رها نکرده و به مقاومت در مقابل اشغال و سرکوب غیرقانونی اسرائیل ادامه خواهند داد.

محمد تمیمی فعال دیگر فلسطینی نیز گفت: فلسطینی‌ها در میهن خود ثابت قدم باقی مانده و مبارزه خود را تا آزادی و استقرار کشور مستقل فلسطین با پایتخت بیت‌المقدس ادامه خواهند داد.

با وجود محدودیت های گسترده ارتش اسرائیل، این راهپیمایان موفق به رسیدن چشمه آبی شدند که اسرائیل در تلاش است تا آن را به طور غیر قانونی از مردم فلسطین مصادره کند. این چشمه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در بخش شمال شرق نبی صالح قرار گرفته و اسرائیل در تلاش است تا آن را برای استفاده شهرک‌نشینان غیرقانونی صهیونیستی از فلسطینیان بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha