شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام احمد عابدی - مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس با تاکید بر گسترش فعالیت های تبلیغی در جامعه گفت: از عوامل اساسی در موفقیت تبلیغ، استمرار این امر مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در فارس با اشاره به اهمیت امر تبلیغ اظهار داشت: بشر پیوسته به هدایت محتاج است و قطعا امر راهنمایی و رهنمود در دین اسلام، جایگاه ویژه ای دارد؛  لذا امر تبلیغ باید پیوسته وجود داشته باشد؛ از جمله مسائلی که در برنامه ریزی های تبلیغی باید به آنها توجه داشت، بررسی استمرار تبلیغات است، که مسئولین اعزام مبلغ و خود مبلغین وظیفه دارند اطلاعات کافی در این زمینه کسب کرده و حتی عملکرد مبلغین قبلی را ارزیابی نمایند.

این استاد حوزه تاکید کرد: هم چنین فعالیت های تبلیغی طلاب باید  در مناطق محروم افزایش یافته و استمرار یابد.

وی ادامه داد: بررسی تاریخ و توجه به وقایع آن در رابطه با امور تبلیغی، مسئولین مربوطه را نسبت به این مسائل آگاه تر می سازد و از گرفتاری های جدید و از عدم موفقیت در روند تبلیغی جلوگیری می کند.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطر نشان کرد:  قرآن مجید در سوره های نوح و یوسف، بخشی از رمز موفقیت مبلغین راستین الهی را در استمرار تبلیغ و شکست ناپذیری آنان ذکر می کند.

وی تصریح کرد: دیدار و ارتباط دائم با مبلغین به استمرار تبلیغ کمک می کند و روحیه آنان را بالا برده، و از سستی و افسردگی مبلغ جلوگیری می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در زمینه اهمیت استمرار در تبلیغ، نهضت حضرت سیدالشهداء(ع) را مثال زد و  گفت: شکی نیست که ده ها حادثه جانگداز در تاریخ اسلام اتفاق افتاده، ولی هیچ یک از آنها نتوانسته به اندازه ی نهضت اباعبدالله الحسین(ع) در دل  مردم و در صحنه ی تاریخ اثر بگذارد، زیرا ترکیب کاروان امام حسین(ع) طوری بود که بنی امیه و مبلغان منحرف آنان نتوانستند آن را وارونه نشان دهند؛ چرا که ابعاد این نهضت به طور مرتب از سوی حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و دیگر امامان معصوم (علیهم السلام) برای مردم بیان می شد .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha