شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الا سلام سید موسی هاشمی مدیر کل دفتر اطلاع رسانی توسعه فرهنگ پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ پژوهش در گذشته در رشد و بالندگی حوزه تاثیر گذار بوده و عالمان زیادی توانستند با پژوهش و تولید اثر متناسب با روز برای دنیای اسلام مفید واقع شوند، در زمان فعلی هم طلاب جوان می توانند مفید باشند و موجب رشد و تعالی حوزه شوند

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الا سلام سید موسی هاشمی امروز جمعه در مراسم اختتامیه  سومین دوره عمومی کاربردی دانش افزایی پژوهشی، ویژه معاونان پژوهشی واحدهای آموزشی حوزه های علمیه که در مجتمع نرجس خاتون در جمکران قم برگزار شد، در سخنانی به جایگاه پژوهش و تولید علم در حوزه دینی اشاره کرد و گفت: یکی  از راه های راهبردی  کردن تولید دانش دینی، کاربردی کردن تولید است و به عنوان یکی از ماموریت ها در عرصه پژوهش نیز به شمار می رود.

مدیر کل دفتر اطلاع رسانی توسعه فرهنگ پژوهش حوزه های علمیه  با بیان اینکه  برای کاربردی کردن تولیدات علوم در حوزه دین، نیاز به مقدماتی است بیان داشت: یکی از آن مقدمات، آموزش مناسب، سازنده و مفید است و در تولید دانش، تنها آموزش، اثر چندانی نخواهد داشت به  همین دلیل حوزه برای تاثیر گذار بودن درعرصه دین، نیازمند به تولید علم و فعالیت علمی و پژوهشی قوی، و با برنامه و متناسب  با زمان و با برنامه است.

وی افزود: پژوهش سازنده و قوی همچنان که در گذشته در رشد و بالندگی حوزه  تاثیر گذار بوده و عالمان زیادی توانستند با تحقیق  و پژوهش  و با تولید اثر متناسب با روز مفید برای دنیای اسلام مفید واقع  شوند، در زمان فعلی هم طلاب جوان  می توانند مفید باشند و موجب رشد  و تعالی حوزه شوند.

حجت الا سلام هاشمی گفت:  سومین دوره دانش افزایی در دو مرحله و در 8 سر فصل  که یکی  در سال گذشته  و دوره دوم آن امروز و  با حضور 75 نفر  از معاونان پژوهشی واحدهای آموزشی حوزه برگزار شد، ثمرات خوبی به همراه داشته است.

مدیر کل دفتر اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ پژوهشی حوزه های علمیه  بیان داشت: اگر کسی می خواهد در حوزه دین تاثیر گذار باشد باید درکنار آموزش، از پژوهش هدفمند برخوردار باشد.

وی با بیان  اینکه  پژوهش تبدیل به علم شده  بیان داشت: پژوهش از محورهایی مانند آموزش، مهارت، تمرین و ارزیابی تشکیل شده و شناخت هر یک از این محورها برای محقق لازم و ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha