یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ کلنگ زنی  احداث مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع) پردیسان

حوزه/ این استاد حوزه گفت: این شخصیت حوزوی با حضور در شهرهای گوناگون به عنوان خطیب جمعه مدارس علمیه ای را در راستای تربیت عالمان و فقیهان برای جامعه اسلامی ساخته است.

حجت الاسلام سید محمد ابراهیم مؤمنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، به تأسیس مدرسه علمیه 14 معصوم قم در سال 1390 اشاره کرد و گفت: این مدرسه علمیه توسط حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمؤمنی، امام جمعه کهک، فعالیت خود را در ساختمانی اجاره ای در کوچه عشقلی چهارمردان قم آغاز و پس از آن به میدان مطهری جنب بانک سپه (مدرسه آیت الله وحیدی «ره») انتقال پیدا کرد.

*نگاهی بر خدمات حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمؤمنی

وی با اشاره به خدمات مؤسس این مدرسه علمیه، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمؤمنی مدارس علمیه ای همچون «مهدیه» در شهرستان الیگودرز استان لرستان و «امام حسن عسکری(ع)» در شهرستان سپیدان اردکان فارس تأسیس کرده و هم اکنون نیز در حال ساخت مدرسه علمیه «امام سجاد(ع)» در 35 هزار متر مربع در شهر کهک استان قم می باشد که در حال حاضر گودبرداری آن انجام شده و ساختمانی نیز برای تأسیسات ومدیریت بنا شده است.

مدیر مدرسه علمیه 14 معصوم قم ادامه داد: خیرین بزرگواری برای ساخت این مدرسه علمیه مشغول به کارهای خیر می باشند که تاکنون سنگ های دیوارکشی و سیمان های شنارژبندی خریداری شده و با پیمانکار نیز قراردادی منعقد شده است.

حجت الاسلام مؤمنی به ساخت ساختمان مدرسه علمیه 14 معصوم در شهرک پردیسان نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر فعالیت های مدرسه سازی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمؤمنی، ساخت ساختمان جدید مدرسه علمیه مذکور می باشد که در این راستا در سال 1392 زمینی به مساحت 3 هزار و 400 متر مربع از مسکن و شهرسازی قم به صورت مزایده خریداری و در ادامه به دستور آیت الله حسینی بوشهری، نقشه آن توسط قرارگاه خاتم الانبیاء کشیده شد که در این راستا از زحمات مدیر حوزه های علمیه و مدیر حوزه علمیه استان قم تقدیر می نماییم.کلنگ زنی مدرسه علمیه ۱۴ معصوم قم

*ساخت ساختمانی در 15 هزار متر مربع برای مدرسه 14 معصوم قم

وی با بیان این مطلب که ساختمان این مدرسه علمیه در 15 هزار متر مربع ساخته خواهد شد، ابراز داشت: با توجه به نیاز شهرک پردیسان و سکونت 12 هزار طلبه در آن، ساختمان این مدرسه علمیه در 6 طبقه ساخته خواهد شد که بر اساس آن، طبقه منفی 2 آن استخر و سالن ورزشی، طبقه منفی 1 آن پارکینگ، طبقه همکف آن مسجد و سالن آمفی تئاتر، طبقه اول آن مدرس هایی با گنجایش های متفاوت و طبقه دوم و سوم آن به صورت خوابگاهی است که نزدیک به 200 طلبه می توانند در آن سکونت داشته باشند.

*برگزاری مراسم کلنگ زنی با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی

مدیر مدرسه علمیه 14 معصوم قم به مراسم کلنگ زنی ساختمان این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: بحمدالله این مراسم در تاریخ 27 اسفند سال گذشته با حضور مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار و در مراسمی باشکوه بزرگوارانی همچون حجت الاسلام والمسلمین قرهی، از مسئولین دفتر مقام معظم رهبری در قم، مهندس صادقی، استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان، شهردار پردیسان، هیأتی از مدیریت حوزه علمیه قم، طلاب و اهالی پردیسان حضور داشتند.

*نگاهی بر بخشی از سخنان آیت الله العظمی مکارم در مراسم کلنگ زنیکلنگ زنی مدرسه علمیه ۱۴ معصوم قم

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به بخشی از سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آن مراسم، خاطرنشان ساخت: ایشان احداث مدرسه علمیه در پردیسان را ضروری دانستند و گفتند: تمام مسئولین از جمله استاندار و شهردار محترم باید نهایت تلاش را برای احداث این مدرسه داشته باشند؛ چراکه مسئله تأسیس حوزه واجب کفایی و حتی واجب عینی است و به ائمه جمعه نیز سفارش می کنم که تأسیس حوزه علمیه، مهمتر از نماز جمعه است؛ چراکه نماز جمعه به واسطه حوزه علمیه قوام پیدا می کند و به وسیله حوزه مشکلات اخلاقی و مفاسد اجتماعی کم می شود.

وی با اشاره به جملات دیگر این مرجع تقلید در مراسم کلنگ زنی، تصریح کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آن مراسم بیان داشتند: انشاءالله همه دست در دست هم داده و مشکل تأسیس مدرسه علمیه چهارده معصوم (علیهم السلام) پرديسان را حل کنیم؛ چراکه هر شخصی قدمی دراین راه بردارد، سبب خشنودی امام زمان(عج) و ذخیره یوم المعاد خواهد بود و من امروز را یکی از روزهای خوب عمر خود حساب می کنم؛ زیرا می بینم در جایی که ضرورت دارد، اقدام به کار مهم و برجسته می شود. خداوند به همه شما توفیق بدهد و جناب حجه الاسلام میرمؤمنی مردی فعال و پرانرژی است و بنده معتقدم در آینده ای نزدیک این مدرسه افتتاح می شود و از امروز قول افتتاح را به شما می دهم. از برنامه طلبه شما و تبدیل دعای عرفه به زبان انگلیسی لذت بردم و به آن طلبه گفتم مثل اینکه دیشب از لندن آمدی. تنها اشکال تأسیس مدرسه علمیه 14 معصوم این است که دیر تأسیس می شود و ای کاش زودتر آغاز می شد.

*برآورد هزینه 15 میلیارد تومانی برای ساخت مدرسه 14 معصوم

مدیر مدرسه علمیه 14 معصوم قم با بیان این مطلب که خیرینی در ساخت این مدرسه علمیه به ما کمک خواهند کرد، اظهار داشت: حاج آقا سلیمانی، حاج آقا کاشانی، حاج آقا صبوری و مهندس ابراهیمی قول مساعدت برای ساخت این مدرسه علمیه را داده و از دیگر خیرین نیز تقاضای شرکت در این کار خداپسندانه را داریم؛ چراکه 15 میلیارد تومان برآورد هزینه این ساختمان شده است.حجت الاسلام محمد ابراهیم میرمؤمنی- مدیر مدرسه علمیه ۱۴ معصوم قم

حجت الاسلام مؤمنی ابراز داشت: زمین خریداری شده برای ساخت ساختمان این مدرسه علمیه واقع در پردیسان، بلوار سلمان فارسی، بلوار آزادی، بلوار شهید احمد کوچکی، خیابان رودکی، روبروی مجتمع علامه أمینی، جنب کتابخانه عمومی می باشد.

وی در بخش دیگر از این مصاحبه به برخی از برنامه های آموزشی مدرسه علمیه 14 معصوم قم اشاره و خاطرنشان کرد: طلاب سطح یک در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل بوده و یکی از اهداف آن تربیت مبلغ به زبان خارجی می باشد.

مدیر مدرسه علمیه 14 معصوم قم یکی از اولویت های پذیرش طلاب در این مدرسه را دانستن زبان خارجی عنوان کرد و گفت: برگزاری دو کلاس انگلیسی عمومی و تخصصی برای طلاب و تمرین منبر و بیان احکام به این زبان از جمله برنامه های این مدرسه می باشد.

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: در کنار زبان انگلیسی، دوره های زبان عربی نیز در این مدرسه برگزار می شود که در این راستا دوره 50 روزه شبانه روزی در تابستان سال گذشته و برگزاری بیش از 60 ساعت کلاس در طول سال از جمله برنامه ها بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: عدم فضای کافی در مدرسه یکی از مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha