شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست طب سنتی با موضوع غلظت خون در مدرسه عالی خواهران جامعةالمصطفی مشهد

حوزه /نشست طب سنتی با موضوع غلظت خون در مدرسه عالی خواهران جامعةالمصطفی مشهد برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، نشست تخصصی طب سنتی با موضوع غلظت خون، به همت اداره امداد و سلامت مدیریت امور طلاب و خانواده ها و با حضور دکتر حمیده ناقدی متخصص طب سنتی و مکمل در مدرسه عالی خواهران برگزار شد.

خانم  دکتر ناقدی در ابتدای این نشست تخصصی به علایم زیادی اخلاط در بدن اشاره کرد و گفت: غلبه صفرا و خون و بلغم و سودا و توأم بودن اخلاط مختلف باعث ایجاد اخلاط در بدن می باشد.

وی ادامه داد: غلبه صفرا در سن 20تا 40 سالگی و در افرادی که پوست گرم و خشک دارند ایجاد می شود و کم حوصله بودن، عصابنیت زودرس و پرخاشگری و کم خوابی را از عوامل غلبه صفرا دانست .

دکتر ناقدی با بیان اینکه امروزه به دلیل تهاجمات فرهنگی، غذایی و اخلاقی و نظایر آن و آلودگی هوا و پراکنش تولید و توزیع نزله ها در بدن، انسانها دچار نوعی اختلاط اخلاط با یکدیگر شده اند اظهار داشت: بسته به اینکه کدام دسته از خلط ها در وجود انسان با یکدیگر ممزوج شده باشند و کدام خلط به تنهایی غلبه پیداکرده باشد،شخص دارای نوعی شخصیت مجهول جسمی و روحی شده است، که وقتی به تنهایی بررسی می کنیم با هیچ  یک از غلبه های چهارگانه انطباق کامل و جزء به جزء ندارد.

این پژوهشگر حوزوی در پایان با توصیه هایی، نخوردن بادمجان، عدس ، کلم، پیتزا ،شله، غذاهای کنسروی و سرخ کردنی و غذاهای تند و تیز مانند خردل، زنجبیل، پیاز و سیر ترشی های سرکه دار و مصرف گوشت سفید و خورش های سبزی دار را در درمان غلظت خون مفید دانست

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha