یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
میثم درگاهی مدیر مدرسه صالحیه قزوین

حوزه/مراسم جشن ولادت حضرت امام محمد تقی (ع) با حضور علما ،فضلا، طلاب و اساتید استان قزوین برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»از قزوین، به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت امام محمد تقی (ع) مراسمی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین وجمعی از طلاب،اساتید ومدیران مدارس حوزه های علمیه در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.

حجت الاسلام میثم درگاهی ،مدیر مدرسه علمیه صالحیه، در این مراسم به جایگاه علمی این امام بزرگوار پرداخت وگفت: امام جواد (ع) در دوران کوتاه امامت با کردار وگفتار خود معارف ناب را بر جان تشنه مومنان جاری ساخت.

وی خاطرنشان کرد: امام جواد (ع)  به دلیل قابلیت ولیاقت وبهره مندی از موهبت الهی از جایگاهی رفیع در پیشگاه خداوند وپیامبر اکرم (ص) وپدر بزرگوارش وتمام کسانی که بهره ای از شناخت این امام را دارند برخوردار بودند.

حجت الاسلام درگاهی به تاکید ائمه اطهار ومعصومین در رابطه با تکریم به پدر ومادر اشاره و  ادامه داد: ائمه اطهار ما در رابطه با احترام به والدین تاکید زیادی شده که شما طلاب وهمه ما که از نعمت پدر ومادر برخوردار هستیم باید قدر این عزیزان را دانسته وهمیشه آنها را مورد لطف ومحبت خود قرار دهیم.

وی  با بیان این مطلب که  احترام به پدر ومادر باعث افزایش علو درجات در انسان می شود، خاطرنشان کرد: شما طلاب باید بیش از پیش این روایات واحادیثی که برای تکریم به پدر ومادر در کتابها بیان شده را به مردم وجوانان اطلاع رسانی نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha