جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار استاندار قم با رئیس جامعه المصطفی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر پیشتازی المصطفی در قلمرو آموزش زبان فارسی، گفت: به همت این نهاد حوزوی تاکنون ده ها هزار غیرایرانی با زبان و ادب فارسی آشنا شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی امروز در دیدار استاندار قم به معرفی جامعه المصطفی العالمیه پرداخت و گفت: تاکنون 45 هزار دانش پژوه از 130 ملیت گوناگون از جامعه المصطفی دانش آموخته شده اند که برای 30 هزار نفر از آنان در سامانه دانش آموختگان المصطفی پرونده تشکیل شده است.

رئیس المصطفی با اشاره به فعالیت دانش آموختگان این نهاد حوزوی در شبکه های اداره مساجد، تأسیس و مدیریت دانشگاه ها و مدارس آموزش و پرورش، ابراز داشت: هم اکنون بیش از یک هزار مدرسه آموزش و پرورشی توسط طلاب المصطفی تاسیس شده و جامعه المصطفی نیز برای افزایش توان دانش آموختگان خود در این زمینه، دوره های گوناگون تربیت مدیر و مربی تدارک دیده است.

وی با اشاره به فعالیت بخشی از دانش آموختگان المصطفی در رسانه ها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی جهان، خاطرنشان ساخت: بخش بزرگی از شبکه های اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، توسط طلاب المصطفی تشکیل شده است.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده دانش آموختگان المصطفی در حوزه تولید و ترجمه کتاب، یادآور شد: تاکنون 40 تا 50 هزار اثر به زبان های گوناگون از سوی طلاب المصطفی تولید یا ترجمه شده است.

وی، سیاست المصطفی را حرکت قانونی، رسمی و شفاف در همه کشورها خواند و گفت: بسیاری از دانش آموختگان المصطفی هم اکنون در کشورهای خود از جایگاه های مهم علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برخوردار هستند و از شخصیت های سرآمد در کشورهای خود به شمار می آیند.

رئیس المصطفی در ادامه به معرفی برخی از دستاوردهای المصطفی پرداخت و گفت: در نظام آموزشی المصطفی 150 رشته از کاردانی تا کارشناسی توسط سه هزار استاد ایرانی و غیرایرانی ارائه می شود و در کنار آن المصطفی در بخش آموزش مجازی و کوتاه مدت، میزبان نخبگان علاقه مند به علوم اسلامی از سراسر جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، با تأکید بر پیشتازی المصطفی در قلمرو آموزش زبان فارسی، اظهار داشت: به همت جامعه المصطفی تاکنون ده ها هزار غیرایرانی با زبان و ادب فارسی آشنا شده اند.

وی، دستیابی به مرجعیت علمی و معرفتی جهان اسلام و کار فرامذهبی را از سیاست های مهم المصطفی برشمرد و گفت: برخی از طلاب جامعه المصطفی را برادران اهل سنت تشکیل می دهند که بر مبنای اصول فقهی مذهب خود آموزش می بینید و در کنار آن، با مبانی دیگر مذاهب اسلامی نیز آشنا می شوند.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم اهمیت بیشتر به جایگاه بین المللی قم در کنار دیگر ابعاد علمی، حوزوی و انقلابی آن، ابراز داشت: حضور جامعه المصطفی در قم موجب افزایش ظرفیت های فرهنگی، بین المللی، علمی و اقتصادی این استان شده است.

وی با اشاره به برخی از پروژه های در دست اقدام المصطفی، یادآور شد: تمام فعالیت ها و دستاوردهای جامعه المصطفی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بدست آمده است.

رئیس المصطفی با اشاره به طراحی سند چشم انداز 1414 جامعه المصطفی، تصریح کرد: این طرح ظرفیت کار المصطفی در قم و جهان را چندین برابر خواهد کرد و تحقق آن، همکاری تمام مسئولان کشوری و استانی را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان از آمادگی جامعه المصطفی برای همکاری و هم افزایی جهت ارتقای جایگاه قم در عرصه های مختلف خبر داد.

گفتنی است در ادامه این دیدار، مهندس صادقی، استاندار قم نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه المصطفی و آَشنایی با فعالیت های این نهاد، اذعان داشت: اقدامات جامعه المصطفی از اهمیت ملی و بین المللی برخوردار است و می تواند فرصت های ارزشمندی را برای ارتقای جایگاه استان قم فراهم آورد.

وی وضعیت فعلی استان قم را با توجه به جایگاه و ظرفیت های این استان، نامناسب دانست و تاکید کرد: تمام مدیران دستگاه ها و ارگان های قم، باید نگاه فرا استانی و فراملی داشته باشند.

آقای صادقی، در پایان با تأکید بر آمادگی استانداری قم برای همکاری با جامعه المصطفی العالمیه، ابراز داشت: خدمت به مردم قم و توسعه همه جانبه و متوازن استان، هدف اصلی استانداری به شمار می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha