سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
افتتاح یک کتابخانه علوم اسلامی در تگزاس

حوزه / کتابخانه علوم اسلامی در شهر هیوستون واقع در ایالت تگزاس آمریکا به طور رسمی افتتاح شد. تا پایان سال انتظار می‌رود این کتابخانه ۲۵ هزار نسخه کتاب و بیش از ۱۰۰ هزار کتاب دیجیتال ارائه دهد، مسئولین جامعه اسلامی همچنین پیش بینی می‌کنند که تا آن زمان موزه هنر اسلامی این مرکز نیز تکمیل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از chron.com، کتابخانه علوم اسلامی در شهر هیوستون واقع در ایالت تگزاس آمریکا با حضور حکیم اولاجان بسکتبالیست مسلمان و ملی پوش آمریکایی به همراه سیلوستر ترنر شهردار این شهر، با بریدن نوار قرمز به طور رسمی افتتاح شد. این کتابخانه در مرکز دعوت اسلامی این شهر واقع شده است.

این ساختمان پیش از این به بانک ملی هیوستون تعلق داشته است و در اواخر سال 1990 احیاء و بازسازی شده و به مرکز دعوت اسلامی تبدیل شده است. در 1994 حکیم اولاجان این مرکز را خریداری کرده و  این مرکز به طور رسمی در سال 2002 افتتاح شد که سه بخش داشت. این بخش‌ها شامل سالن اصلی نمازخانه در طبقه اول، به علاوه‌ اتاق‌های ملاقات، کلاس‌های درس، دفاتر اداری و آشپزخانه می‌شدند.

 به گفته امیر ابوحلیمه، مدیر اجرایی این طرح، هدف از راه اندازی این کتابخانه ایجاد منابع تحصیلی گسترده و همه جانبه برای شهروندان و ساکنین هیوستون از جمله 200 هزار مسلمان در این شهر است. ابوحلیمه در این رابطه گفت: برگزاری این کتابخانه هزینه‌ای در حدود 2.5 میلیون دلار داشته است، این مرکز به تاریخ، فرهنگ و دانش عمومی اسلام اختصاص یافته است. هدف ما تنها این نیست که یک دیدگاه متعادل از اسلام را ارتقاء دهیم. بلکه می‌خواهیم به کل جامعه مرکز شهر هیوستون خدمات رسانی کنیم. به علاوه ماموریت این مرکز ایجاد محیط تحصیلی گسترده‌تر است.

به گفته ابوحلیمه تا پایان سال انتظار می‌رود این کتابخانه 25 هزار نسخه کتاب و بیش از 100 هزار کتاب دیجیتال ارائه دهد، مسئولین جامعه اسلامی همچنین پیش بینی می‌کنند که تا آن زمان موزه هنر اسلامی این مرکز نیز تکمیل شود.

شهردار شهر هیوستون می‌گوید: هیوستون یک شهر با تنوع جمعیتی گسترده است و این مرکز نشانه‌ای از این تنوع جمعیتی است. این مکان نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همگان است و درهای آن رو به تمام مردم جامعه و پیروان ادیان مختلف باز است تا درباره بخش‌های مختلف جامعه هیوستون بیاموزند.

او همچنین تاکید کرد: یادگیری درباره ادیان و اعتقادات، مناطق و فرهنگ‌های مختلف، برای رشد و افزایش درک جامعه ضروری است. خصوصا در شرایط امروز که  تبلیغات تفرقه انگیز علیه عده‌ای بوجود آمده است. بعلاوه از اینکه این مرکز قرار است به طور ماهانه برنامه‌ها و سخنرانی‌هایی در نقاط مختلف دنیا داشته باشد هیجان زده هستم. همچنین با خوشحالی اعلام می‌کنم که این مرکز از دو ماه پیش و حتی پیش از افتتاح رسمی، به یک منبع تحصیلی برای مدارس ابتدایی، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تبدیل شده است.

حکیم اولاجان بسکتالیست بازنشسته مسلمان تیم ملی آمریکا نیز گفت: افتتاح این کتابخانه به علت خواسته‌ها برای یک کتابخانه انجام شد و فضایی آموزشی برای یادگیری و کسب دانش فراهم کرده و این کتابخانه و موزه ماموریت آموزشی این نهاد را تکمیل خواهد کرد.

او در ادامه سخنانش گفت: هدایت و رهبری به معنای استقبال از دیگر ملت‌ها، مذاهب و فرهنگ‌ها در جامعه است و تقویت اتحاد در میان مردم چیزی است که اجتماع ما به آن نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha