دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بلک ، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ مدیر تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به حضور ۳۰ هزار نفر در اعتکاف سال ۹۵ استان خوزستان گفت: حضور پرشور جوانان نسبت به دیگران در مراسم امسال بسیار چشمگیر و رو به افزایش است.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیر اداره تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان در اعتکاف سال 95 استان خوزستان، اظهار داشت: سال گذشته، حدود 23 هزار نفر پذیرش شده بود اما پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 30 هزار نفر در مراکز و همچنین سامانه اعتکاف ثبت‌نام کرده و حضور به عمل‌آورند.

وی بابیان این‌که برنامه اعتکاف، یک برنامه مردمی و به‌وسیله خود مردم اجرایی می‌شود، گفت: سازمان تبلیغات صرفاً یک حامی یا همان پشتیبان کننده اجرایی برنامه‌ها بوده و اصل برنامه اعتکاف به‌وسیله جوانان و توده‌های مردمی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بلک، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اعتکاف و فرصت‌های اعتکاف، اظهار داشت: در خصوص تأثیرگذاری اعتکاف بر جان‌ودل جوانان، یک شاهد بسیار محکم و متقنی برای ما دارد و آن هم فرمایشات مقام معظم رهبری است که در چند سال اخیر به صراحت در خصوص ابعاد معنوی و تأثیرگذاری آن در بین جوانان سخن گفته‌اند و همین مهم نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل در گسترده‌تر شدن جوانان برای حضور در اعتکاف بوده است.

مدیراداره تبلیغات اسلامی خوزستان، تصریح کرد: به‌یقین حضور جوانان در اعتکاف فرصتی را فراهم می‌آورد که  بازسازی معنوی انجام دهند و خودشان را به ذخایر و درون‌مایه‌های معنوی حاصله از اعتکاف تجهیز کنند که زمینه سعادتمندی آنها را برآورده می‌کند.

وی در پایان با اشاره به حضور رده‌های مختلف سنی در اعتکاف گفت: این آمار در دختران و پسران متفاوت است، اما نکته حائز اهمیت حضور پرشورتر جوانان نسبت به دیگران است که  رو به افزایش می‌یابد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha