دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مومنی

حوزه/ استاد حوزه گفت: اعتکاف اردوی موقتی برای خودسازی انسان است، چرا که این فریضه یکی از سازنده ترین فرایض دین مبین اسلام محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی در جمع معتکفین مسجد مقدس جمکران،  اعتکاف را یکی از سنت های حسنه دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سنت حسنه اعتکاف رنگ و بوی بهتری گرفت و اکنون نیز مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است همچنین ائمه اطهار(ع) در روایات متعددی بر اهمیت اعتکاف و انجام اعمال آن بویژه روزه گرفتن، شب زنده داری و انجام عمل «امّ داود» تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه اعتکاف اردوی موقتی برای خودسازی انسان است، افزود: معتکفان به دور از مشغله های دنیوی برای تزکیه روح و نفس خود تلاش می کنند و از این منظر، اعتکاف در واقع یک نوع پالایش روح است که طی آن انسان پله های رشد و معنویت را طی و انسان را به سمت خداپرستی، پاکی و اخلاق نیکو دعوت می کند.

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال جلوگیری کردن از حضور مردم به ویژه جوانان در عرصه های فرهنگی و مذهبی هستند، تصریح کرد: امروزه آسیب های فرهنگی جوانان جامعه را بیشتر از سایر اقشار در بر می گیرد لذا حضور گسترده جوانان در این اردوی کوتاه مدت با تقویت اخلاص و معنویت آنان همراه می شود.

لازم به ذکر است، بیش از دو هزار و 500 معتکف خواهر و برادر در شبستان امام علی(ع) و زیرزمین آن سه روز عبودیت و بندگی خدای متعال را به رنگ انتظار تنها ذخیره‌اش بر روی زمین تجربه می‌کنند.

همچنین 100 خادم خواهر و برادر خدمت رسانی به معتکفین مسجد مقدس جمکران را عهده‌دار هستند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha