شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 377139
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
بیانیه

حوزه/ معتکفان در بیانیه پایانی مراسم معنوی اعتکاف تصریح کردند: در سالی که به نام "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" نامگذاری شده، همه تلاش خود را جهت اجرایی شدن این شعار به کار خواهیم گرفت و از دولتمردان و مسئولین گرامی می خواهیم زمینه لازم برای هرچه بهتر عملیاتی شدن این امر مهم را به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن بیانیه پایانی ۷ بندی معتکفان سراسر کشور در سال ۹۵ بدین شرح است:

ما معتکفان به شکرانه حضور در مراسم معنوی و سنت نبوی اعتکاف، خدای بزرگ و ازلی را شاکریم که به ما توفیق داد 3 روز معتکف کوی او باشیم؛ اینک به شکرانه این توفیق الهی که ره یافتن به کوی عبادت و بندگی است و به شکرانه نعمت جمهوری اسلامی که این فضای معنوی را در سراسر این سرزمین گسترش داده است، مراتب ارادت و قدردانی خود را به مقام عظمای ولایت، سکاندار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم اعلام می داریم که به حق پشتیبان اصلی این آیین معنوی هستند.

اینک ما معتکفان مساجد ایران که از این فضای معنوی برخوردار شده ایم نکاتی را متذکر می شویم:

1.  ما معتکفان با حمایت از تلاش های دولت خدمتگزار از دولتمردان می خواهیم با عنایت به وجود جوانان متدین، متعهد، مؤمن، مخلص و ولایتمدار در گسترش فضای معنوی جامعه که پاسخ به شبیخون فرهنگی دشمن است تلاش وافر نمایند و در مبارزه با ناهنجاری های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی که جامعه اسلامی را مورد تهدید قرار می دهد و دل دوستداران انقلاب را به درد می آورد از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

2.  ما آمادگی خود را جهت همکاری با دولت محترم در اجرای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر اعلام می نماییم و خواستار مبارزه جدی با پدیده بدحجالی و بی بند و باری هستیم.

3.  ما ضمن حمایت قاطع از مواضع مقام معظم رهبری در موضوع مذاکرات هسته ای و برجام، هرگونه سازش و وادادگی در این زمینه مقابل دشمنان  نظام مقدس جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم و آن را خیانتی بزرگ به ارزش های اسلامی و خون مقدس شهدا می دانیم.

4.  ما ضمن حمایت از جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، عراق، یمن و همه سرزمین های اسلامی و ارج نهادن به مجاهدت فرزندان اسلام، آمادگی خود را برای مقابله با دشمنان مکتب حیات بخش اسلام اعلام می داریم و از گروه های تکفیری و از خدا بی خبر که به نام اسلام به این آیین مقدس خیانت کرده اند می خواهیم سلاح خود را بر زمین گذاشته و بیش از این دچار ذلت و خواری نشوند.

5.  در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است همه تلاش خود را جهت اجرایی شدن این شعار به کار خواهیم گرفت و از دولتمردان و مسئولین گرامی می خواهیم زمینه لازم برای هرچه بهتر عملیاتی شدن این امر مهم را به کار گیرند.

6.  با محکوم کردن فاجعه غمبار منی، از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم، ضمن پیگیری پرونده این جنایت، در برگزاری مراسم حج ابراهیمی به امنیت جانی حجاج بیت الله الحرام توجه نمایند و عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و مسلمانان را سر آمد هر اقدام و تفاهمی قرار دهند.

7.  به کشورهای مرتجع عرب منطقه به ویژه رژیم سعودی اخطار می دهیم از حمایت از گروههای تکفیری دست برداشته و بیش از این مجری سیاست های استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل نباشد و دست از کشتار مسلمانان به ویژه مردم مظلوم یمن، سوریه، عراق و ... بردارد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

15 رجب 1437  -  4  اردیبهشت 1395

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha