جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 377570
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
حجت الاسلام ملکی مدیر مدرسه معصومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: حوزه نیز همانند دانشگاه، مقاطع گوناگون داشته و از کاردانی تا دکتری را دارد؛ اما مهم در حوزه مدرک نیست؛ بلکه روحانیت آن دارای اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی پیش از ظهر امروز در همایش والدین طلاب پایه اول مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: در دیداری که با یکی از والدین طلاب مدرسه علمیه معصومیه داشتم، پدر یکی از طلاب سوال کرد؛ چرا حوزه جوانانی را که تخصص گرفته و به مرحله باردهی رسیده اند را جذب می کند؟ که در پاسخ، ابتدا حق را به این عزیز دادم و گفتم: حوزه علمیه در ابتدا چند سال مقاومت کرد و دانشجویان را نپذیرفت؛ اما متقاضی آنقدر بالا رفت که گلایه ها به گوش مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب رسید و مجبور شدیم که این کار را انجام دهیم.

وی ابراز داشت: پذیرش طلبه در مدرسه علمیه معصومیه انجام نمی شود؛ بلکه در اختیار مرکز مدیریت حوزه های علمیه بوده و طلاب از آن کانال به این مدرسه معرفی می شوند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم خطاب به والدین طلاب خاطرنشان ساخت: دل انسان ها دست ما و شما نیست؛ بلکه دست خدای متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: حوزه نیز همانند دانشگاه، مقاطع گوناگون داشته و از کاردانی تا دکتری را دارد؛ اما مهم در حوزه مدرک نیست؛ بلکه روحانیت او دارای اهمیت است.

وی بیان داشت: تأثیرگذاری جوانان شما در سطح جامعه بسیار بالاست و می توانند از همان پایه اول این تأثیرگذاری را داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: طلاب این مدرسه به این دلیل که در دانشگاه حضور داشته و با این فضا آشنا هستند، می توانند تأثیرگذاری بهتر و بالاتری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ابراز داشت: امروز طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم در فضاهای گوناگون نقش آفرینی کرده و تأثیرگذارند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: دنیا، دنیای علت و معلول است و فرزندان شما به هر علتی وارد حوزه شده تا از دین، قرآن و اسلام دفاع کنند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم ادامه داد: نیاز است که شما از این به بعد به عنوان والدین آنان را رصد کرده و حمایتشان کنید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: امروز فرزندان شما منسوب به امام زمان (عج) شده اند؛ پس باید مراقب آنان بوده و شأنشان را حفظ نمایید.

وی افزود: مسیر آنان، مسیر ابراهیم خلیل و پیامبران الهی است و باید به عنوان حامی پشت سر آنان قرار گرفته و برایشان دعا کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha