جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید رحمان دانیالی در دیدار با مدیر حوزه های علمیه کشور

حوزه/ عضو شورای اداری استان قم گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب، در خصوص ابلاغ سیاست های کلی "محیط زیست"، با همه توان به دنبال اجرای سیاست ها و منوّیات معظم له هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سید رحمان دانیالی ظهر امروز در دیدار با مدیر حوزه های علمیه کشور اظهارداشت: مجموعه محیط زیست پس از ابلاغ سیاست های کلی رهبرمعظم انقلاب در زمینه؛ ایجاد نظام یکپارچه‌ی ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه‌ی اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی  با استفاده از همه ظرفیت ها در تلاش است این مهم را به بهترین وجه عملیاتی سازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان داشت: دیدار با مراجع معظم تقلید و اساتید برجسته حوزه های علمیه گام موثری در تحقق بخش عظیمی از این سیاست ها بود که بحمدلله در دوره جدید قوت و قدرت بیشتری گرفت.

دانیالی افزود: برگزاری همایش بین المللی محیط زیست و فرهنگ در تهران و برپایی پیش همایش محیط زیست در دانشگاه مفید قم و دریافت دهها مقاله ارزشمند از سوی طلاب و فضلای حوزه های علمیه باب مهمی را در خصوص همکاری و تعامل مدیران این سازمان با مجموعه حوزه های علمیه را باز کرد.

عضو شورای اداری استان قم با بیان اینکه پژوهش‌های حوزوی در عرصه محیط زیست بسیار راهگشاست، اظهارداشت: با توجه به اینکه بنیان همه زندگی ما ریشه در اسلام عزیز داشته شکی نیست این دین کامل و ارزشمند در خصوص مسائل مربوط به حفظ محیط زیست نکات و مطالب ارزشمندی دارد و ضرورت توجه به منابع غنی اسلامی در رفع مشکلات زیست محیطی مورد تاکید مجموعه محیط زیست می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  با بیان اینکه مبانی اصیل اسلام زمینه ساز علمی و عملی اهتمام به محیط زیست است، گفت: امیدواریم تداوم این تعامل و همکاری ها در قالب تبیین معارف غنی دینی، به بهبود شرایط محیط زیست منتهی شود.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های حوزه علمیه قم در عرصه محیط زیست راهساز و راهگشاست، تصریح کرد: اقدامات مناسبی در مراکز حوزوی و پژوهشی، نسبت به محیط زیست صورت گرفته، ولی در شهر کریمه اهل بیت (علیهم السلام) جای کار بسیاری است و ما به دنبال الگویی برای کشور هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در ادامه افزود: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تکمیل کننده و فصل الخطاب اهتمام به محیط زیست است.

دانیالی سپس به تبیین موضوع شناسی قرآن و محیط زیست پرداخت و این عرصه را عاملی برای رشد و تعالی روح دانست و افزود: آلودگی، تخریب محیط، غفلت از خداوند و کفر و گناه حاصل اقدامات بشر بر روی زمین است.

وی با بیان اینکه قم به عنوان یکی از مراکز کانون تولید ریزگرد شناخته شده است، تصریح کرد: در صورت مساعدت همه دستگاه‌های مربوطه با محیط زیست 25 درصد از عرصه خاک قم از بلایا و آسیب‌های مختلف طبیعی و غیر طبیعی حفاظت خواهد شد.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha