جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دریان

حوزه/ شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان در مراسم بزرگداشت سالروز معراج پیامبر گفت: بیان داستان معراج پیامبر(ص) بیانگر ارتباط عمیق میان مسجدالاقصی و کعبه است و از این رو کسی حق ندارد صاحبان این سرزمین را از آن بیرون براند و همه ما وظیفه داریم از مسجدالاقصی دفاع کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان در سخنانی در مراسم بزرگداشت سالروز معراج پیامبر اسلام، گفت: در چنین روزی احساسات مسلمانان به پیامبر اسلام و عنایت و مهربانی خداوند جلب می شود که پیامبر اسلام محمد را به عنوان بشیر و نذیر و چراغی روشن بر فراراه ما قرار داد.

وی افزود: پیامبر اسلام برای اثبات نبوت و راه خود آیات و معجزات فراوانی داشت که یکی از آنها معراج است که نشان دهنده ارتباط عمیق میان مسجدالحرام و مسجد الاقصی می باشد که این دو مکان مقدس با هم ارتباطی معنوی و دینی دارند و شایسته نیست کسی با مسلمانان مسجد الاقصی درگیر شده و آنها را از حق خود منع کند و مانع ادای نماز توسط آنها بشود و آنها را از سرزمین خود بیرون براند و از این رو همه ما وظیفه داریم از تجاوز به مسجد الاقصی جلوگیری کنیم.

مفتی لبنان ادامه داد: ما می دانیم صدها جوان به تازگی در قدس شریف و سایر نقاط فلسطین به شهادت رسیده اند تا مانع تخریب مساجد وعبادتگاه ها بشوند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بیان داستان معراج پیامبر در قرآن کریم، تبیین ارتباط میان ادیان توحیدی است تا به ما بفهماند که صومعه ها و مساجد همه مکان های عبادت خداوند هستند که خدای متعال در آنها تقدیس می شود.

خاطر نشان می شود برخی از اهل سنت بیست و هفتم ماه رجب  را سالروز معراج پیامبر صلی الله و علیه و آله می دانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha