دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سید خرم زاکی

حوزه/ سید خرّم زکی و دوستش رائو خالد در رستورانی در شمال کراچی مشغول صرف غذا بودند که مردان مسلح ناشناس سوار بر موتور از راه رسیده ، آن‌ها را به گلوله بسته و از صحنه جنایت می‌گریزند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenews.com.pk، یک فرد مسلح ناشناس نیمه شب گذشته، با شلیک گلوله سیدخرّم زکی و دوستش، دو فعال سیاسی و حقوق بشر شیعه در پاکستان را در شمال کراچی به شهادت رساند.

 به گفته شو افتخار، رئیس مرکز پلیس، سیدخرّم زکی و دوستش رائو خالد در رستورانی در شمال کراچی مشغول صرف غذا بودند که مردان مسلح ناشناس سوار بر موتور از راه رسیده و آن‌ها را به گلوله بسته و از صحنه جنایت می‌گریزند. این دو فعال سیاسی به همراه یکی از مجروحان دیگر این حادثه به بیمارستان شهید عباسی منتقل شدند که در آنجا در اثر وخامت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

در این میان اعضای سازمان‌های شیعیان پاکستان از جمله مجلس وحدت مسلمین به شدت این جنایات را محکوم کرده و خواستار دستگیری عاملان آن شدند.

واکنش مجلس وحدت مسلمین پاکستان

حجت الاسلام والمسلمین نصیر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان، ترور هدف‌دار شیعیان این کشور را در دره اسماعیل خان به شدت محکوم کرده، شهادت آنان را یک فقدان ملی دانسته و گفت: به شهادت رسیدن این افراد در کمتر از 7 ساعت، سند آشکار بی‌کفایتی دولت فدرال پاکستان  و خیبر پختون خوا در مقابله با تروریسم است و ما خواستار عملکرد سریع دولت و ارتش و دستگیری عاملان این جنایت هستیم.

خاطر نشان می شود سیدخرّم زکی متولد 26 مارس 1976 یک پژوهشگر دانشگاهی، روزنامه نگار، وبلاگ نویس، فعال حقوق بشر و حقوق مدنی بود. به گفته پلیس، سید زکی به تازگی از جوهر گلستان به شمال کراچی آمده بود و در مجالس به موعظه می‌پرداخت. رائو خالد نیز یکی از ساکنان شمال کراچی بود. پلیس معتقد است که شهادت این دو شیعه پاکستانی این یک جنایت فرقه‌ای بوده است.

سید خرّم زکی از مستبصران پاکستانی به شمار می رفت که نقش ویژه ای در مناظره ها داشت و به اذعان دوست و دشمن، توان مقابله با وی در مناظره ها را نداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha