شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 379504
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کتاب داستان حضرت یوسف

حوزه/ یکی از بخش ‌های مهم قرآن، که از صدر اسلام تاکنون، پیوسته مورد توجه و علاقة مسلمین، از هر صنف و قشری بوده، قصه ‌های آن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب تحلیلی داستانی از سوره یوسف(ع) به قلم محمدرضا سرشار از سوی انتشارات فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

یکی از بخش ‌های مهم قرآن، که از صدر اسلام تاکنون، پیوسته مورد توجه و علاقة مسلمین، از هر صنف و قشری بوده، قصه ‌های آن است. این بخش قابل توجه از کلام خدا، به دلیل وجود عناصر ادبی و هنری برجسته نهفته در آن، خاصّه با تأکیدی که خداوند در آیة سوم «سورة یوسف» بر آن کرده، خود به خود، برای اهالی ادبیات، اهمیتی دوچندان یافته است. به گونه ‌ای که، در قرآن حاضر، به ویژه پس از انقلاب اسلامی، به غیر از مفسران و قرآن ‌پژوهان، در میان داستان نویسان ـ و اخیراً نمایشنامه و فیلمنامه ‌نویسان ـ مسلمان، بحث ‌های بسیاری برانگیخته و منجر به ترجمه و نگارش مقاله ‌ها و کتاب ‌های متعددی شده است؛ که اغلب، هر یک از جنبه ‌ای، حاوی نکاتی ارزشمند دربارة قصه ‌های قرآن، و به طور خاص، «سورة یوسف»اند؛ به دو دلیل:

یک. بی‌ کرانگی و عمق ناپیدایی قرآن و امکان درک و دریافت ‌های تازه و نو به ‌نو از برخی سوره‌ ها و آیات این کتاب آسمانی؛

دو. آشنایی کم برخی از قلم‌ زنان این حوزه، به گونه‌ ای تخصصی با اصول نقد و نظریه ‌پردازی در عرصه ادبیات داستانی، و در نتیجه مغفول ماندن بعضی وجوه فنی و داستان ‌نویسی در بررسی ‌ها و داوری ‌ها نگارنده را بر آن داشته است تا ضمن بهره ‌مندی از مطالعات پیشین، و داوری آن ‌ها، یافته ‌های نو خود را به شکلی کاربردی و مفید به حال علاقه مندان و متخصصان حوزه ادبیات داستانی دینی ارائه کند.

این کتاب با شمارگان 300 نسخه، 279 صفحه و قیمت 20000 تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha