دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه گسترش فساد، جنگ و خونریزی ظهور امام زمان(عج) را نزدیک نمی کند، گفتند: بنابر آیات قرآن کریم برای ظهورحضرت باید عبادت وعمل صالح تقویت شود نه اینکه گفته شود باید زمین را از فسادو جنایت پر کنیم تا امام زمان عج بیاید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به آیاتی از قرآن مجید پیرامون حضرت مهدی(عج) و حکومت سراسری حضرت گفتند:یکی از آیاتی که بسیار واضح و آشکار در مورد حکومت جهانی امام عصر بیان شده است  آیه ۵۵سوره مبارکه نور است که خدای متعال می فرمایند«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكمُ‏ْ وَ عَمِلُواْ الصَّلِحَتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فىِ الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لهَُمْ دِينهَُمُ الَّذِى ارْتَضىَ‏ لهَُمْ وَ لَيُبَدِّلَنهَُّم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنىِ لَا يُشْرِكُونَ بىِ شَيًْا وَ مَن كَفَرَ بَعْدَ ذَالِكَ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْفَاسِقُون‏» (نور/55)
«خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده‏اند و كارهاى شايسته كرده‏اند وعده داد كه در روى زمين جانشين ديگرانشان كند، هم چنان كه مردمى را كه پيش از آنها بودند جانشين ديگران كرد. و دينشان را- كه خود برايشان پسنديده است- استوار سازد. و وحشتشان را به ايمنى بدل كند. مرا مى‏پرستند و هيچ چيزى را با من شريك نمى‏كنند. و آنها كه از اين پس ناسپاسى كنند، نافرمانند.».

معظم له افزودند: در این آیه شریفه  ، خدای متعال  ۴موهبت به کسانی که منتظر حقیقی حضرت باشند و دارای ایمان و عمل صالح باشند می پردازد که این موهبت ها عبارتند از خلافت و حکومت در سرتاسر زمین، دوم گسترش دین آنان در همه دنیا، برطرف شدن جنگ ها و نا امنی ها و نهایتا اینکه عبادت خالصانه ای برای خدای متعال انجام می دهند.

ایشان با بیان اینکه این وعده های خدای متعال مخصوص عده خاصی است نه همه مردم گفتند:خدای متعال این موهبت ها را تنها به کسانی که داری ایمان راسخ و قوی و عمل صالح باشند عنایت می کند نه همه مردم روی زمین لذا باید تلاش کنیم ایمانمان را قوی تر از قبل نماییم و عمل صالح انجام دهیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه از بعضی روایات استفاده می شود که در آستانه ظهور حضرت تحولات عمیقی در جهان حاصل می شود ابراز داشتند:تحولات عظیمی از لحاظ علمی، اقتصادی و همچنین از لحاظ قدرت در زمان ظهور امام عصر عج واقع می شود و زمین کنوز و گنج های خود را آشکار می سازد و به برکت ظهور حضرت چیزهایی که توان استخراج آنها نبود همه در زمان حضرت از زمین استخراج می شود.

این مرجع تقلید افزودند:اصحاب آن حضرت همگی دانشمند، قوی العباده و همگی اعتقادی راسخ و خالص دارند که امیدواریم خدای متعال به همه ما توفیق سربازی و یاری حضرت را بدهد.

ایشان در پایان با بیان اینکه باید مردم را آگاه کرد که نگویند باید زمین را آلوده به فساد و جنایت کنیم تا حضرت ظهور کند تاکید کردند:این جمله اشتباه است که بگوییم باید فساد و جنایت زیاد شود تا حضرت مهدی ظهور کنند بلکه مطابق آیات قرآن مجید ایمان و عمل صالح را تقویت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha