شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
[۳۸۰۵۰۳] ماجرای عجیب اسلام‌ آوردن مرد اسکاتلندی

حوزه/ مرد اسکاتلندی در مصاحبه‌اش با خبرنگاران گفته نخستین بار زمانی با اسلام آشنا شده که برای تعطیلات به ترکیه رفته و صدای اذان را از بلندگوی مساجد شده است. او در این باره می‌گوید: صدای اذان چیزی را در درون من بیدار کرد و الهام بخش آغاز یک جویش روحانی در درون من شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»یک مرد اسکاتلندی که پس از 18 ماه تحقیق و مطالعه برای یافتن حقیقت در قرآن مجید اسلام آورده می‌گوید زمانی برای نخستین بار اسلام را یافته که برای گذراندن تعطیلات به ترکیه رفته و بدون اینکه با مسلمانان رابطه مستقیمی داشته باشد، تنها با شنیدن صدای اذان از مساجد جذب دین مبین اسلام شده است.

صدای اذان چیزی را در درون من بیدار کرد

الن رونی گفت: نخستین بار که اذان را شنیدم، گویی صدای اذان چیزی را در درون من بیدار کرد و الهام بخش آغاز یک تکاپوی روحانی در درون من شد.

رونی بعد از این اتفاق و زمانی که به خانه‌اش در اینورنس، شهری در اسکاتلند بازگشت، نسخه‌ای از کتاب قرآن همراه داشت و شروع به مطالعه آن نمود. رونی در این باره می‌گوید: من همیشه از خداوند می‌خواستم تا در سفری که برای من در نظرگرفته راهنمای راه من باشد.

وی  گفت: بعد از انگیزه اولیه برای آشنایی با اسلام به سراغ قرآن رفتم و باید بگویم که قرآن حقیقتا مرا شگفت زده کرد؛ قرآن کتاب بسیار شگرفی است زیرا حقایق ناشناخته زیادی را درباره وجود فرد برای او آشکار می‌کند.

رونی افزود:‌ من هیچ مسلمانی را در اطراف خود نمی‌شناختم و برای آشنایی با اسلام و آموزه‌های آن تنها به منابع اینترنتی و داستان‌های کسانی که پیش از من این راه را رفته بودند، دسترسی داشتم و بالاخره پس از 18 ماه تحقیق و بررسی به دین مبین اسلام گرویدم. من در روز 5 بار نماز می‌خواندم، ماه‌ رمضان روزه گرفته و تنها نوشیدنی‌ها و غذاهای حلال را مصرف می‌کردم. پس از مدتی تصمیم گرفتم به مسجد کوچک محل رفته و خودم را به جامعه مسلمانان معرفی کنم. آن‌ها از دیدن من متعجب شدند و در آغاز نمی‌دانستند چه برخوردی با من داشته باشند، اما سرانجام از من استقبال کردند. مسلمانان از همان لحظه نخست حضور مرا در جامعه خود پذیرا شده و من اکنون عضو ثابتی از جامعه اسلامی هستم.

خاطر نشان می شود مسلمانان در اسکاتلند 30 مسجد داشته و دومین گروه مذهبی بزرگ را در این کشور تشکیل می‌دهند. طبق آمار رسمی بیش از 50 هزار مسلمان در اسکاتلند زندگی کرده و نزدیک به 1 درصد جمعیت جامعه این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند، این درحالی است که بعضی آمارها جمعیت مسلمانان را 90 هزار نفر اعلام کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha