جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی د

حوزه/ رئیس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه باید با تبعیت از آیات و روایات همچنین منّویات مقام معظم رهبری، اقتصاد اسلامی را تدوین و ترویج کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی در همایش ملی نقش نخبگان حوزوی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: امروز طلاب و پژوهشگران حوزه های علمیه باید مطالبی را تدوین و ترویج کنند که پایه اقتصاد اسلامی باشد و بتواند الگویی برای سایر ملت ها شود.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب سالهاست که باعناوین مختلف مسائل مختلفی را با توجه به اشراف و احاطه کاملی که بر روی مسائل دارند به عنوان نامگذاری سالهای انتخاب می کنند و امسال نیز برای اینکه صرفا به برپایی همین مراسمات و همایش ها اکتفا نشود بر روی « اقدام » و « عمل » نیز تاکید داشته اند.

رئیس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم بیان داشت: بحمدلله سالهاست که نقش هدایتگری مردم در عرصه های مختلف بر عهده روحانیت به عنوان نمادهای دینی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین  واعظ موسوی افزود: انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با توجه به رسالتی که دارد در راستای فعالیت های تبلیغی و ترویجی خود اقدام به برگزاری این همایش نمود تا زنگ حرکتی برای پژوهشگرانی باشد که نیم نگاهی به مراکز حوزوی در بُعد تبلیغی و ترویجی دارند را به صدا درآورد تا در مسیری که مهندسی نظام برای ما ترسیم نموده است، گام هایی مهم و اثربخش برداشته شود.

وی با بیان اینکه دین اسلام حرف های زیادی در زمینه اقتصاد دارد، اظهارداشت:دین اسلام در مسائل اقتصادی مانند سایر جنبه های فردی و اجتماعی زندگی بشر، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  واعظ موسوی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند به معنای ایجاد تنگناه در مسائل اقتصادی مردم و یا به عنوان یک بحث ایدئولوژی و سیاسی و یا به خاطر اعمال تحریم دشمنان نیست.

استاد حوزه علمیه گفت: مبانی اقتصاد مقاومتی در آموزه ها و مکتب های دیگر هم بوده ولی باید با الهام از قران و اهل بیت (ع) و با بومی کردن این اقتصاد مقاومتی و وارد کردن آن در مجاری زندگی افراد جامعه باید بتوانیم نظام اسلامی را به جایگاه شایسته اقتصادی خود در منطقه و عرصه بین المللی برسانیم.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی باید با فعالیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی الگوی قوی در عرصه اقتصاد اسلامی داشته باشد تا علاوه بر « نه » گفتن به سیطره استکبار جهانی، گوی سبقت را از دیگران بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین  واعظ موسوی ادامه داد: اعتماد به توانمندی داخلی و تولید ملی باید مورد توجه قرار گیرد. رهبر انقلاب با ابلاغ بندهای اقتصاد مقاومتی در سال 92، با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، درون زا، پیشرو و پیشگام و در عین حال برون گرا، مسیر صحیح حرکت اقتصاد اسلامی را ترسیم کردند و این وظیفه نخبگان حوزه است این سرفصل ها را تبیین و گسترش دهند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha