یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
الازهر پاریس

حوزه/ رئیس دانشگاه الازهر گفت: اسلام به پیروان خود می آموزد با هم نوعان خود از تمام ادیان و فرهنگ ها ارتباط داشته باشند و الازهر نیز در سفر به فرانسه حامل این پیام است که اسلام دین مهربانی برای تمام جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در جریان سفر احمد الطیب شیخ الازهر به پاریس، روز گذشته دکتر ابراهیم الهدهد رئیس دانشگاه الازهر به نیابت از شیخ الازهر یک سند همکاری در زمینه گفتگوی ادیان با دانشگاه کاتولیکی پاریس امضا کرد. این همکاری قرار است در زمینه فرهنگ، ترجمه، ادبیات و گفتگوی ادیان صورت بگیرد.

هدهد درباره این سند همکاری گفت: الازهر از آغاز راه خود آماده همکاری و ارتباط با فرهنگ های مختلف بوده و دانشگاه الازهر نیز اهتمام زیادی به همکاری با مراکز علمی و دینی نقاط مختلف جهان دارد و دانشجویانی را نیز از مصر به نقاط مختلف جهان اعزام می کند تا علوم مختلف را فرا بگیرند.

وی افزود: اسلام به پیروان خود می آموزد با هم نوعان خود از تمام ادیان و فرهنگ ها ارتباط داشته باشند و الازهر نیز در سفر به فرانسه حامل این پیام است که اسلام دین مهربانی برای تمام جهان است.

از سوی دیگر فیلیپ باردین رئیس دانشگاه کاتولیکی پاریس در مورد همکاری با الازهر اظهار خرسندی کرد و تاکید کرد سخنان شیخ الازهر در معرفی اسلام، تاثیر زیادی بر مردم فرانسه داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha