شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان  - جامعۀ الزهرا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان گفت: اگر قوانین کشور ما به صورت کامل نوشته شود، ولی دو اصل ورع و اجتهاد در جامعه وجود نداشته باشد نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان عصر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله آصفی در قم با بیان اینکه این نوع بزرگداشت‌ها برای کسانی که در راه خدا عمر و توان خود را مصرف کردند مصداق تعظیم شعائر الهی است، گفت: در ماه شعبان که هر عمل خیر و صالحی به صورت مضاعف اجر می گیرد، امیدوارم خداوند به همه مشارکت کنندگان در این جلسه اجر و جزای خیر نصیب کند.

وی با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه بزرگی است و باید آن را مغتنم بدانیم، گفت: امام رضا(ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) می فرماید: به بسیاری نماز و روزه و زیادی حج و احسان و زمزمه‌ مردم در شب منگرید، بلکه به راستی سخن و امانت داریشان بنگرید و توصیه دیگر آن حضرت برای این رورها توجه به موضوع امانتداری و ادای دین است و می فرماید: امانتی که برگردن داری ادا ساز.

مدیرجامعه الزهرا(س) با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید « أَلَا إِنَّ شَعْبَانَ شَهْرِی فَرَحِمَ اللَّهُ مَنْ أَعَانَنِی عَلَى شَهْرِی‏؛ ماه شعبان، ماه من است؛ خداوند کسی را که در این ماه به من کمک کند، رحمت کند»

وی با اشاره به روایت از امام علی(ع)، ورع و اجتهاد در همه زمینه ها را بسیار مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر بتوانیم در ارگان‌های خودمان این دستور را عملیاتی کنیم نیاز به این همه قانون نوشتن نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان ادامه داد: اگر قوانین کشور ما به صورت کامل نوشته شود ولی این دو اصل در آنها رعایت نشود نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: آیت الله آصفی مصداق کامل رعایت ورع و اجتهاد بود و از جوانی و تا اواخر عمر همواره در حال تلاش و کوشش و خدمت کردن به مردم بود.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه نمونه و مصداق رعایت کامل ورع و اجتهاد امام (ره) بود، گفت: انقلاب ما مرهون ساخته شدن امام(ره) بود، امام(ره) با ورع و اجتهاد به این نقطه رسید و از جوانی و نوجوانی اهل ورع و اجتهاد بود و تا آخرین لحظات از تلاش و کوشش دست نکشید.

وی ادامه داد: امروز هم می‌توانیم با افتخار بگوییم که در کشور ما یک نفر وجود دارد که اهل ورع و اجتهاد است و با رهبری خود کشور را در برابر مشکلات فراوان موجود اداره می‌کند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha