دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع) در آران و بیدگل

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تاکید براینکه جهاد اکبر تسلیم نشدن و اطاعت نکردن از دشمن است، گفت: امامزادگان مصداق اکمل این جهاد کبیر هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی  در نخستین کنگره  ملی محمد هلال بن علی(ع)  اظهار کرد: برگزاری چنین کنگره های ملی برای بزرگداشت امام زادگان  قدمی است که نشان از عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه  خداوند این توفیق را به ما عطا کرده است  که در جوار  ذریه ائمه اطهار  و امامزادگان  زندگی کنیم، گفت:  آمدن امامزادگان به ایران اسلامی از یک جهت  نشان مودت و محبت  ایرانیان به خاندان اهل بیت بود  و نکته  دوم آنکه  مردم ایران با آغوش  باز زمینه سفر امامزادگان را فراهم کردند .

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف  و امور خیریه تصریح کرد: همراهی مردم ایران علاوه بر ابراز مودت و محبت در جهاد  و مجاهدت با امامزادگان علیه ظالمین ، نشان از ارادت آنان به خاندان  اهل بیت است.

وی تاکید کرد: مهاجرت امامزادگان  و به شهادت رسانیدن اغلب امامزادگان  درایران نشان از ایستادگی آنها در برابر ظلم و ظالمان  و مقابله با خاندان  ظالم بنی امیه  و بنی عباس  است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید براینکه جهاد اکبر تسلیم نشدن و اطاعت نکردن از دشمن است، گفت: امامزادگان مصداق اکمل این جهاد اصغر هستند.

 

وی ادامه داد: اقتدار و قدرت  واقعی این است  که در سایه تعلیم و معارف اسلامی و اهل بیت در مقابل خواسته های نابجای دشمن تسلیم نشویم چنانکه  اهل بیت  و امامزادگان در مقابل دشمن تسلیم نشدند.

 

رئیس سازمان اوقاف  و امور خیریه کل کشور ابراز کرد: در آیات متعدد قران داریم که خداوند به پیامبر دستور صبرو استقامت و مقابله با ظالمین را صادر می کند، تفاوت کفرو اسلام در اطاعت و عدم اطاعت از  ظالم  است، تفاوت حق و باطل دراین جا است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام راحل براین اساس حرکت کرد و انقلاب به پیروزی رسانید، گفت: آمدن امامزادگان  و مهاجرت آنها  در سرزمین  ایران اسلامی، استمرار حرکت راستین اهل بیت و مقاومت آنها در برابر ظالمین است .

 

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: بر ما فرض است که همان راه  و مسیر اهل بیت و امامزادگان را طی کنیم؛ ملت مسلمان  ایران در مقام عمل نشان دادند پیرو اهل بیت(ع)  و اسلام هستند و در مقابل خواسته های نابجای دشمن ، تسلیم نمی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha