دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ نشست تحلیلی رفتار انسان از دیدگاه امام علی(ع) در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت با حضور کلیه طلاب این حوزه و سخنرانی تولیت مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی نژاد تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت در نشست تحلیلی طلاب مدرسه پیرامون رفتار انسان از دیدگاه امام علی(ع) در جمع کادر آموزشی و محصلین مدرسه، اظهار داشت: از موضع های دارای اهمیت و موثر در زندگی، رابطه با دیگران و نحوه ی آن است.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت گفت: انسان به لحاظ نوع آفرینش نمی تواند بدون داشتن رابطه با دیگران و به تنهایی زندگی کند، او باید در این زندگی با دیگران رابطه داشته  و بر اساس آن زندگی خود را تنظیم نماید.

وی به پیرامون چگونگی ارتباط انسان از نظر امیرمومنان(ع) اشاره کرد و افزود: آنچه را که یک مسلمان همواره باید در نظر داشته باشد، این است که در رابطه خود با مسلمانان دیگر، اصل مسلمان بودن را نباید فراموش کند و باید بداند که اسلام وظایف مهم و حقوق بسیاری را بر گردن او نسبت به دیگری گذاشته که باید آنها را رعایت کند و انجام دهد.

حجت الاسلام موسوی نژاد، در ادامه با اشاره به راهنمایی های حکیمانه حضرت علی(ع) پیرامون رفتار انسان با دیگران، بیان کرد: از ویژگی های سودمند در رفتار با دیگران آن است که انسان از منطق عقل و احساس استفاده کند؛ یعنی از حکم عق در رفتار خود بهره ببرد و در عین حال، محبت را فراموش نکند، پس بنابراین، باید در رفتار از عقل و مهربانی استفاده کرد.

وی ادامه داد: انسان می تواند با نادیده گرفتن بعضی از چیزها و اشکال تراشی نکردن، به بسیاری از هدف های بزرگ و مهم برسد در صورتی که کوته بینی و گذشت نداشتن همواره مایه اختلاف است؛ لذا خداوند متعال به پیامبرش دستور می دهد همیشه جانب گذشت را بگیرد و مردم را به معروف امر کند.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) مرودشت، در این نشست خاطر نشان کرد: بلند نظری و گذشت، فرو بردن خشم، عدالت و رعایت احتیاط از عوامل ارزشمند و موثر در رفتار با دیگران به شمار می آید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha