دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مولوی عبدالحمید

حوزه/ مولوی عبدالحمید با تاکید بر این که در اندیشه امام خمینی(ره) وحدت همه مسلمانان مطرح بود و این مسئله همان رسالت الهی انبیا است، گفت: امروز مسئله حذف اسلام در دنیا مطرح است و علما باید مراقب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مولوی عبدالحمید، پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی "امام خمینی(ره) و امت اسلامی" در هتل لاله تهران، با اشاره به اندیشه های و آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در اندیشه های امام خمینی(ره) وحدت همه مسلمانان مطرح بود و این مسئله همان رسالت الهی انبیا است، در اندیشه امام(ره) برپایی مذهب خاصی مطرح نیست، بلکه برپایی اصل دین و اقامه ارزش های اسلام مطرح می باشد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان این که امروز تهدیدات علیه مسلمانان متوجه فرقه خاصی نیست، چرا که طرح اختلاف، همه مذاهب اسلامی را هدف قرار داده است، ابراز داشت: امروز حذف اسلام در دنیا مطرح است، و لذا مخالفان اسلام معتقدند حذف اسلام با اختلاف افکنی محقق خواهد شد.

وی، وظیفه امروز علمای اسلام را بسیار سنگین خواند و با تاکید بر این که باید از چهاردیواری ها بیرون آمده و به تبیین و روشنگری بپردازند، افزود: علمای اسلام استدالال دارند و با جهان بینی قرآنی به میدان می آیند، همان گونه که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با همین عقیده و وسعت نظر در میدان بوده و هستند.

افراطی گری و تندروری محکوم است

مولوی عبدالحمید گروه های افراطی و تندرور خود را به کتاب و سنت ربط می دهند، ابراز داشت: اهل کتاب و علم باید خشونت های آنان را با استناد به قرآن و معارف الهی محکوم کنند و به آنها بفهمانند که خشونت چه آسیبی به دین می زند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر این که ما با همه ادیان الهی مشترکات زیادی داریم و با تیکه بر مشترکات می تواینم به وحدت بشری برسیم، تصریح کرد: امروز گفتمان، مذاکره و برگزاری نشست ها برای رسیدن به وحدت بسیار حیاتی است.

سعودی ها دروازه حج را نبندند

وی در پایان در خصوص مسئله حج گفت: حج ابراهیمی یکی از ارکان مهم اسلام است و مسئولان عربستان نباید دروازه حج را ببندند.

انتهای پیام 313/3

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha