دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علمی

حوزه/ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین علمی با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی، بیوت مراجع عظام تقلید، طلاب، اساتید و جمعی از آحاد مردم عالم پرور شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شهامت، شامگاه امروز در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین علمی معاون سابق جامعه المصطفی که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که علم بالاترین کمال ها است، تصریح کرد: بر اساس روایات اسلامی با این که شهادت بالای همه خوبی ها قرار گرفته، قلم دانشمندان، عالمان و فرهیختگان افضل بر خون شهید عنوان شده است.

این استاد جامعه المصطفی در ادامه با بیان این که شهیدان راه خدا، به خاطر آگاهی بخشی عالمان دین، پا به این مسیر گذاشته به این مقام والا نائل آمده اند، افزود: قرآن کریم در ارائه امتیازات علما، ویژگی های حیرت انگیزی را مطرح نموده، ایشان را در صفوف فرشتگان ذکر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت با اشاره به این که خداوند متعال اوج والاترین مقام ها را به صاحبان دانشی که ضمن بهره مندی از خشیت و تواضع، مسئولیت ساز بوده، در مسیر سعود آدمیان قدم بر می دارند، اعطا نموده است، یادآور شد: اگر ویژگی های ذکر شده در نهان وجودی یک عالم، نهادینه نشده باشد، علم مقدمات سقوط او را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت به روایتی از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) اشاره نمود و اذعان داشت: اگر علم و دانش آدمی، انقطاء از دنیا و خواسته های دنیوی را به همراه نداشته باشد، او را از ذات اقدس الهی دورتر می کند؛ علم نتیجه ای، جز معرفت، آگاهی بخشی به جامعه و تحمل سختی ها نداشته، پیوند جهان هستی با عالم ملکوت را به همراه دارد.

وی در ادامه با بیان این که حجت الاسلام والمسلمین علمی، علی رغم فراهم بودن امکانات رفاهی دنیا، به حوزه سخت و سنگین کسب معارف دینی ورود پیدا کرده، در وادی کسب علم و معرفت قدم نهاد، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین علمی، لذت زانو زدن در محضر درس حکیمان الهی و بزرگان حوزه را برتر از تمام لذت های دیگر دنیوی می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت با اشاره به این که جامعه المصطفی، خصوصا بخش بین المللی معارف دینی، خود را مدیون تلاش های حجت الاسلام والمسلمین علمی می داند، اظهار داشت: این مرد بزرگ، همواره نظرات تأمل برانگیزی را مطرح می نمود، به گونه ای که عدم حضور وی در جلسات، خلاءی مشهود در به نتیجه رسیدن مباحث به شمار می رفت.

وی عالم به زمان بودن و نظریه پردازی در حوزه دین را از دیگر ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین علمی عنوان کرد و اظهار داشت: این عالم فرهیخته، از دانشمندانی بود که معارف دینی را متناسب با ادیان، افکار و ذهن های تمام انسان های عالم عرضه می نمود.

سخنران این مراسم با تأکید بر این که حجت الاسلام والمسلمین علمی در کنار امتیازات دانشی، انسانی خود ساخته و بی ادعا بود،اظهار داشت:  این عالم وارسته از مدارج علمی و مسئولیت های ویژه ای در حوزه دین برخوار بود.

این استاد جامعه المصطفی افزود: حجت الاسلام والمسلمین علمی با تواضع دل های اطرافیان را مجذوب خود می نمود و در کنار علم، دانش و تعاملات اجتماعی، هیچگاه از توجه به بعد معنوی غافل نبوده، خود را در مسیر سیر و سلوک الی الله قرار می داد.

وی صبر و استقامت در برابر مصائب و مشکلات را از دیگر ویژگی های حجت الاسلام والمسلمین علمی عنوان کرد و اظهار داشت: تعاملات ایشان با صحنه امتحان و آزمایش الهی، برای تمام اطرافیان درس آموز بود.

حجت الاسلام والمسلمین شهامت در پایان با بیان این که مرحوم علمی با تلاش هایی خستگی ناپذیر موسس بنایی شدند که علوم آل محمد(صلی الله علیه و آله) را در آن سوی عالم نورافشان نموده است، خاطرنشان کرد: تلاش های ایشان در صحنه بین الملل، التیام بخش دل های تشنه در جوامع غربی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha