شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 381547
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
حسین جمشیدی  فرماندار شهرستان بجستان

حوزه / فرماندار شهرستان بجستان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهم ترین مسئله کشور مسئله اقتصادی است، گفت: روحانیت متولی اصلی فرهنگ سازی در این زمینه است .

حسین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گناباد با تاکید بر اجرایی شدن مولفه های اقتصاد مقاومتی در کشور افزود : راهکار همه بزرگان و سکانداران نظام، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد : اقتصاد مقاومتی یک بحث حاکمیتی است و وقتی اجرایی می شود که ضمن تبدیل شدن به فرهنگ، دغدغه های آحاد مردم جامعه باشد.

فرماندار بجستان ضمن توجه منبر و تریبون داران  به اقتصاد مقاومتی  عنوان کرد: روحانیت می توانند از منبر ها استفاده کنند تا اقتصاد به دغدغه ای برای مردم تبدیل شود و به واسطه همین علما تبدیل به فرهنگ شود.

وی با بیان اینکه روحانیون باید در جامعه تبیین نمایند که اسلام،  اقتصاد ستیز نیست افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای مصرف نکردن نبوده بلکه به معنای صرفه جویی در مصرف است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد : برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی باید تولید داخلی حمایت شود همچنین جلوگیری از واردات بی رویه و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری از وظایف دولت است.

جمشیدی اذعان کرد : تنها روحانیت می تواند اقتصاد مقاومتی را به خوبی در میان مردم انقلابی و متدین ایران اسلامی تبیین و ترویج کند.

وی خاطرنشان کرد : اقتصاد مقاومتی مطابق با مبانی اسلامی می تواند جوامع را از بسیاری از مشکلات اقتصادی مصون دارد در این راستا با تاکید بر تولید داخلی و ایجاد کار و اشتغال می توان تا حدودی به اقتصاد مقاومتی دست یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha