شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه / عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که هیچ‌کس حق ندارد استکبارستیزی را در جامعه کوچک جلوه دهد، ادامه داد: برای انقلابی ماندن نباید بعد سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) را کنار گذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقرمحمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهدای مدافع حرم  در اداره کل اوقاف مازندران برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: راه امام خمینی(ره) با حمایت‌های مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

 وی با بیان این که امام خمینی(ره) مفسر، فیلسوف، عارف و عالم به معانی و مفاهیم علوم دینی بودند، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد سیره سیاسی و عملی امام خمینی(ره) را از نظام جدا کند و همه ما باید مراقب باشیم چون سیره سیاسی امام راحل خیلی مهم است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: مردم ما دلداده این انقلاب و اندیشه های امام راحل که برگرفته از زندگی اهل بیت(ع) است، هستند، به همین دلیل شاهد حضور با شکوه و پربار مردم در مراسم ارتحال امام و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی هستیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر این که هیچ‌کس حق ندارد استکبارستیزی را در جامعه کوچک جلوه دهد، ادامه داد: برای انقلابی ماندن نباید بعد سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) را کنار گذاریم.

امام جمعه نکا با بیان این که باید تلاش کنیم جامعه انقلابی بماند و این مسأله بستگی به بکارگیری از شخصیت سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) در جامعه است، گفت: دشمن می‌خواهد روحیه استکبارستیزی را از ملت ایران بگیرد و تا کشور انقلابی نباشد.

وی با هشدار نسبت به این که آمریکا می‌خواهد هویت مسلمانان و ملت ایران را بگیرد، تصریح کرد: جامعه باید انقلاب باقی بماند و مسئولان باید سیره سیاسی اجتماعی امام را برای مردم بیان کنند.

وی با بیان این که ترس دشمنان از ایران تنها موشک‌ها نیست، بلکه آنها از حمایت‌های ملت ایران از انقلاب و نظام هراس دارند، گفت: سازمان اوقاف منتسب به دین و انقلاب اسلامی است و اوقاف یک جایگاه ارزشی بالایی دارد.

حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: ایام ارتحال امام فرصتی برای انتقال اندیشه های ناب امام خمینی(ره)، سیره عملز و ابعاد گوناگون زندگی آن شخصیت فرزانه به نسل جوان امروز است.

 وی با تاکید بر این که وقتی عالمی از دنیا می‌رود در اسلام شکافی ایجاد می‌شود که این شکاف با هیچ چیزی پر نمی‌شود یادآور شد: ضایعه رحلت امام راحل، بسیار عظیم و شکننده بود و انقلاب ما را در غم بزرگی فرو برد که هرساله در سالروز رحلت ایشان این غم بزرگ برای ملت ایران غم بزرگ و جانگاهی است.

امام جمعه نکا با بیان این که امام خمینی(ره) در قیام الهی خود دو وی‍ژگی خودباوری و غرور ملی را تبلور بخشید، ادامه داد: این امام بزرگوار با رفتار پیامبرگونه خود، جامعه را به اقتدار رساند و از بردگی و تحت استثمار بودن رها کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha