دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کشیش لومباردی سخنگوی واتیکان

حوزه / سخنگوی واتیکان اعلام کرد که اصلاحات نهادهای واتیکان که به خواست پاپ فرانچسکو آغاز شده بدون وقفه در جهت تهیه قانون اساسی جدید و جایگزین آن با قانون اساسی فعلی ( تهیه شده در زمان قدیس ژان پل دوم)، به جلو پیش می رود. وی زمان خاصی برای تدوین قانون اساسی جدید واتیکان تعیین نکرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از روزنامه  اُسرواتوره رومانو(ارگان رسمی واتیکان)، کشیش لومباردی سخنگوی واتیکان اعلام کرد : اصلاحات نهادهای واتیکان که به خواست پاپ فرانچسکو آغاز شده بدون وقفه در جهت تهیه قانون اساسی جدید و جایگزین  آن با قانون اساسی فعلی ( تهیه شده در زمان قدیس ژان پل دوم)، به جلو پیش می رود و اخیرا نشست سه روزه شورای کاردینالی 9 نفره مشاوران پاپ با حضور وی پایان یافت.

وی افزود: در این نشست درباره موضوعات مختلف از جمله برخی نهادهای دولتی مانند نخست وزیری، مجامعی مانند امور اساقفه، روحانیون، کلیساهای شرق، تربیت کاتولیکی، شوراهای پاپی فرهنگ، ترویج اتحاد مسیحیان و گفت و گوی بین ادیان، مسئله آزار جنسی به کودکان و مسائل اقتصادی تبادل نظر شد.

سخنگوی واتیکان ادامه داد: شورای 9 نفره ارزیابی خود در مورد چند نهاد، به خصوص مجمع "دفاع از مکتب کاتولیک"، "عبادت خدا و شعائر هفتگانه"، " امور قدیسین" و همچنین نتایج بررسی نهایی برای تشکیل نهاد جدید " احسان، عدالت و صلح" را به پاپ ارائه کرد

سخنگوی واتیکان افزود: وظایف شورای کاردینالی 9 نفره محدود به اصلاح نهادهای دولتی واتیکان نمی شود و تاریخ انقضاء ندارد و برای مثال پاپ از همان ابتدا با آنها درباره موضوعات مختلف از جمله اجلاس جهانی اساقفه صحبت می کرد. جلسه آینده این شورا 12 تا 14 سپتامبر و 12 تا 14 دسامبر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha