سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

حوزه/دوره آموزش تخصصی مدیران حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان با موضوع "تبیین مبانی تربیت اسلامی بر مبنای تفسیر المیزان"، به مدت ۱۰ روز در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام حریزاوی با اعلام این خبر گفت: در این سلسله نشست ها که به عنوان سومین دوره آموزشی مدیران حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان و با حمایت برخی  از مراجع معظم تقلید، برگزار می شود، علاوه بر تعمیق مبانی تربیت اسلامی بر مبنای تفسیر قرآن، گسترش رویکرد تربیت انقلابی در سه محور کلی حوزه انقلابی، دانشگاه اسلامی، علم دینی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: تطبیق مفاهیم تربیتی و نسبت آن با نوع خلاء های معرفتی و آسیب های موجود در فضاهای دانشگاهی، بررسی لوازم معرفتی و اخلاقی حضور روحانیون  مجاهد و  انقلابی در عرصه دانشگاه ها و هویت تخصصی مدیران حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به عنوان راهبران فرهنگی – تربیتی  در محیط های دانشگاهی، از دیگر اهداف این دوره آموزشی است.

 حجت الاسلام حریزاوی  با تاکید بر نقش خانواده مدیران در ماموریت تبلیغی آنان نیز گفت: در کنار این دوره های آموزشی، جلسات علمی با موضوعاتی مانند همسر داری و تربیت فرزند ویژه همسران روحانیون نیز به صورت همزمان  تشکیل می شود. همچنین بررسی وضعیت اداری، فرهنگی و آموزشی هر کدام از مراکز  حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سطح کشور  نیز در نشست های مشترک مدیران  از دیگر موضوعات این نشست ها تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha