جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طالبی معاون دادگستری و رئیس دادسرای انقلاب استان قم

حوزه/ معاون دادگستری و رئیس دادسرای انقلاب استان قم گفت: معتادان استان قم یا این استان را ترک کنند یا با حضور در کمپ های ترک اعتیاد که آماده حضور آنهاست، ترک کرده و پاک زندگی نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین طالبی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت:  برنامه و سیاست ما برخورد جدی با جرائم خاصه همانند اخلال در امنیت و عفت عمومی استان قم می باشد.

وی ابراز داشت: ما نسبت به اوباش گری، لات بازی، قداره کشی و ... حساسیت خاص داشته؛ چراکه مخل آسایش شهر ماست و با شأنیت این شهر سازگار نمی باشد.

معاون دادگستری و رئیس دادسرای انقلاب استان قم خاطرنشان ساخت: اخیرا به صورت جدی در حوزه فضای مجازی، کانال های تلگرامی و مجموعه فضاهای مجازی دیگر وارد شده و با قراردادن تصاویر مستهجن، جریحه دار کردن عفت عمومی و ... مقابله سریع خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی تصریح کرد: برخورد با قاچاق مواد مخدر از برنامه های جدی ماست که سال هاست با جدیت ادامه داشته و تمامی اقدامات بر اساس به کارگیری ابزار قانونی و اختیارات قضایی که به قضات ما تفویض شده، انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: ما کوچکترین اغماضی نسبت به جرائمی که در این استان واقع می شود، نخواهیم داشت که البته بازتاب های زیادی هم داشته و برخوردهای خوبی نیز در سال های اخیر صورت گرفته است.

معاون دادگستری و رئیس دادسرای انقلاب استان قم اظهار داشت: براساس آخرین وضعیت، موضوع روزه خواری امسال نسبت به سال های پیش کمتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی ابراز داشت: ما در سال گذشته با موضوع قاچاق مواد مخدر چه به صورت جزء و چه به صورت کل به صورت جدی وارد شده و بر اساس این جدیت، قریب به 9 تن انواع مواد مخدر را کشف کرده ایم که نسبت به سال های قبل آن بی نظیر بوده است.

وی یادآور شد: البته از 9 تن مواد مخدر مکشوفه، تنها 5 درصد برای مصرف داخلی استان قم بوده و مابقی از مسیرهای مواصلاتی قم برای سایر استان ها عبور می کرده اند.

معاون دادگستری و رئیس دادسرای انقلاب استان قم خاطرنشان ساخت: در حال حاضر اطلاعات دقیق داریم که از سوی ارباب قاچاق مواد مخدر به سایر قاچاقچیان به شدت توصیه می شود که مواد مخدر را از مسیرهای مواصلاتی استان قم عبور ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی با اشاره به موضوع اعتیاد در استان قم، تصریح کرد: برای این موضوع در سطح استان قم اقدامات مناسبی از سوی بخش های گوناگون از جمله معاونت پیشگیری دادگستری انجام شده است.

وی بیان داشت: امروز اگر معتادی در استان مقدس قم بخواهد اعتیاد خود را کنار بگذارد، تمام بسترها برای او فراهم است و اگر نخواهد این اعتیاد را کنار بگذارد؛ علیرغم اینکه قبول داریم، اعتیاد بیماری است؛ ولی از تمام اقدامات قانونی استفاده خواهیم کرد.

معاون دادگستری و رئیس دادسرای انقلاب استان قم اظهار داشت: معتادان استان قم یا این استان را ترک کنند یا با حضور در کمپ های ترک اعتیاد که آماده حضور آنهاست، ترک کرده و پاک زندگی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی ابراز داشت: دادسرای انقلاب، کانون خوبی برای مراجعه معتادان برای ترک اعتیاد می باشد؛ چراکه مشاوران خوبی در آن وجود داشته که می توانند کمک شایانی به معتادان داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که پس از ترک اعتیاد، حمایت های بعدی نیز خواهیم داشت، خاطرنشان ساخت: امسال به خانواده های معتادانی که در حال ترک می باشند، بن 200 هزار تومانی تعلق گرفته تا کمی از مشکلات آنان بکاهیم.

معاون دادگستری و رئیس دادسرای انقلاب استان قم تصریح کرد: ایجاد اشتغال از دیگر برنامه های ما برای ترک کنندگان اعتیاد است تا بتوانند با درآمدی که کسب می کنند، به سمت مواد گرایش پیدا نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین طالبی با بیان این مطلب که نیمی از زندانیان استان قم مواد مخدری هستند، اظهار داشت: یکی از مسائلی که امروز به صورت جدی به آن توجه کرد، وجود سرب در بسیاری از مواد مخدر مرفینی است سبب اختلالات گوارشی و کبدی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز کیفیت مواد مخدر شیشه بسیار پایین آمده است، ابراز داشت:  52 درصد معتادان استان قم مصرف هروئین و 22 درصد از آنان شیشه مصرف می کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha