جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بدحجابی

حوزه/ زنان با رعایت حجاب و عفاف می توانند شأن و شخصیت خویش را حفظ و نقش مهم خود در خانواده و جامعه را به خوبی ایفا کنند، البته نباید فراموش کرد بدحجابی یک بیماری فرهنگی است که باید با اقدامات فرهنگی آن را درمان کرد.

حجت الاسلام محمدسعید امیری، محقق و پژوهشگر حوزوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، همزمان با فرا رسیدن روز عفاف و حجاب با بیان اینکه حجاب جزو ارزش‌های انسانی هر مرد و زن مسلمان است، اظهار داشت: حجاب یعنی حفظ حرمت و ارزش‌های وجودی. و یکی از مولّفه های هویّت هر انسانی حجاب و عفاف اوست. چنانکه حجاب را هویّت زن مسلمان و بی حجابی را هویّت سست دینان می دانند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ حجاب برای جوانان، افزود: زمانی اعتقاد به حجاب و عفاف برای جوانان حاصل می شود که والدین در دوران نوجوانی و جوانی با یک روش مناسب تربیتی، علمی و اخلاقی فلسفه و اهمیت حجاب را به فرزندان شان تبیین کرده باشند.

این محقق حوزوی با تاکید بر نقش کلیدی والدین در تربیت دینی و اسلامی جوانان، بیان داشت: داشتن نسل پاک و فرزندان صالح، گذشته از اینکه موجب استحکام و دوام خانواده، و سرافرازی والدین است، زمینه های سعادت و خوشبختی برای فرزندان‌شان را در دنیا و آخرت به ارمغان خواهد آورد، ولذا چنین خانواده هایی مشمول دعای خیر ملائکه و فرشتگان الهی می شوند.

حجت الاسلام امیری با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از مسائل مهم فرهنگی بوده و تضعیف آن از نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب است، افزود: کم رنگ شدن مسئله حجاب و عفاف در جامعه باعث افزایش طلاق و بالارفتن سن ازدواج، و نیز رواج فساد در بین جوانان می شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های تبلیغاتی از جمله صدا و سیما، در ترویج فرهنگ زیبای حجاب و عفاف در بین آحاد جامعه، تصریح کرد: ما برای این که پوشش جامعه را اصلاح کنیم، باید پوشش مورد نظر دین را ترویج نموده و جامعه را به سمت حجاب و پوشش دینی تشویق کنیم و انجام این قبیل کارهای فرهنگی باید همراه با آگاهی دادن و با الگو سازی باشد. و بهترین الگو برای زنان و دختران ما حضرت زهرا و دختر بزرگوارشان حضرت زینب(علیهما السلام) می‌باشند.

این محقق حوزوی با اشاره به ریشه‌های عفاف و حجاب در تمدن ایرانی اسلامی، عنوان کرد: عفاف و حجاب در تاریخ این مرز و بوم ریشه‌ای طولانی دارد، و مردم ایران همواره به عفت، پاکدامنی و حجاب مزین بوده‌اند و تلاش‌های زیادی توسط بزرگان دین برای حفظ این میراث ارزشمند، صورت گرفته و ما وظیفه داریم به خوبی از آن محافظت کنیم.

حجت الاسلام امیری در پایان خاطرنشان کرد: جوانان و دختران جامعه باید به این نتیجه برسند که حجاب مصونیت است نه محدودیت، زیرا زنان با رعایت حجاب و عفاف می توانند شأن و شخصیت خویش را حفظ و نقش مهم خود در خانواده و جامعه را به خوبی ایفا کنند. البته نباید فراموش کرد که بی حجابی و بدحجابی در جوامع اسلامی یک بیماری فرهنگی است که باید با همان اقدامات فرهنگی این بیماری را درمان کرد.  42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha