دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین غیب غلامی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزه، بر لزوم توسعه علوم حدیثی در میان حوزویان به منظور گسترش و نشر مبانی کلامی تشیع در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین غیب غلامی ظهر امروز در هم اندیشی تخصصی بررسی جایگاه تاریخی و سندی تاسیس و توسعه مسجد مقدس جمکران با انتقاد از جریانات شبهه افکن نسبت به مسجد مقدس جمکران گفت: بسیاری هنوز نمی دانند این مکتب چگونه به دست ما رسیده که این چنین آن را زیر سوال می برند.

وی افزود: متاسفانه آنها چیزی از تاریخ تشیع نمی دانند که این چنین بر مفاخر و شعائر ما هجمه می کنند؛ مذهب تشیعی که همه ما امروز میراث دار آن هستیم، با اعجاز به ما رسیده، زیرا هرجا که از تشیع اثری بود، مورد هجوم وحشیانه قرار می گرفت.

محقق و پژوهشگر حوزه،با ذکر این مطلب که اگر یک مطلبی سالها بعد در اثر یک امر دیگر القا شود با استناد به عدم وجود در گذشته قابل رد نیست، تصریح کرد: یکی از دعاهای معتز عباسی آن بود که اگر بعد از پدر یعنی متوکل ولایت پیدا کنم، هیچ اثری از خاندان علی بن ابیطالب(ع) باقی نمیگذارم؛

وی گفت: متاسفانه نافینی که امروز مته روی خشخاش گذاشته و آثار را از بین میبرند، حتی از درجه‎ای از تدین برخوردار نیستند که با عدل و انصاف رفتار کنند؛ این مساله در شهادت حضرت زهرا(س) نیز خودنمایی میکند.

محقق و پژوهشگر حوزه، بیان کرد: برخی به دلیل کوبیدن کتاب اصول کافی، به مرآت العقول استناد میکنند؛ بسیاری از نافین به دنبال آن هستند که مرحوم مجلسی را با مرآت معرفی کنند ولی به حکمت مباحثی که در آن طرح شده است آگاه نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین غیب غلامی تصریح کرد: حوزه‎های علمیه شیعه بیش از 300 سال است که اوج گرفته است و مباحث اجتهادی را به قوت دنبال می‎کند ولی خسارت‎هایی نیز داشته‎ایم که یکی از آنها کم آگاهی‎ها نسبت به برخی از کتب حدیثی است؛ متاسفانه کتب حدیثی مغفول العنه شده است و کسی آنها را نمیشناسد

وی افزود: اگر کسی بخواهد به سان مرآت العقول صحیح بخاری را نفی کند دیگر هیچ حدیثی در این کتاب باقی نمی ‏ماند؛ کتاب مرآت العقول حساسیت‎های خاصی را لحاظ کرده و هیچ کدام به این معنی نیست که روایات کافی صحیح نیست بلکه در این کتاب به برخی نکات خاص توجه شده است که نافی اصل آن حدیث نیست.

محقق و پژوهشگر حوزه، گفت: متاسفانه دوری طلاب جوان از کتب روایی و حدیثی باعث ایجاد این شبهات شده است؛ هزاران مسجد به نام امام زمان(عج) ساخته شده است که بسیاری از این مساجد در خواب یا بیداری و کشف وشهود به امر امام ساخته شده است ولی هیچ مسجدی به اندازه جمکران در جوار حضرت موسی بن جعفر(ع) به این آوازه رسیده است که این شکوه به واسطه امر و اراده خداست.

حجت الاسلام والمسلمین غیب غلامی بیان کرد: خداوند حافظ این دین و شریعت است و در طول تاریخ افراد بسیاری با شمشیر و زور و زبان و قلم سعی میکردند که شریعت نبوی و اهل بیتی(ع) را از بین ببرند، ولی این دین و این شریعت هر روز بالنده تر میشود؛ بسیاری از این شبهات در خارج از کشور نیز کلید میخورد و سعودیها بیشترین تلاش را در این زمینه می‏کنند.

وی تصریح کرد: برخی دیگر که به ظاهر متدین هستند و به شئون مقدسی چون جمکران حمله میکنند، قطعا دین ندارند و مشکل اصلی، در ذات آنها است؛ آوازه امروز جمکران و قدرت شیعیان به ویژه در عرصه مهدویت برای دشمنان ما قابل تحمل نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha