جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم  اولین سالگرد ارتحال آیت الله عراقچی همدانی

حوزه/ مراسم گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت آیت الله علی عراقچی همدانی، پنج شنبه شب با حضور علما و بزرگان حوزه، در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  در این مراسم آیت الله غرویعضو شورای عالی حوزه های علمیه ، آیت الله فقهیی، آیت الله الهی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه همدان و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید،  حضور داشتند.

سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بود که در سخنانی بیان کرد: مرحوم آیت الله شیخ علی عراقچی همدانی، متولد 1306 شمسی بودند؛ پدر ایشان از تجار همدان بودند؛ این مرحوم بیان می کردند که در زندگی تحت تاثیر دایی خود بودند و در نوجوانی که قرار بود وارد حوزه شوم، اکثر اقوام به دلیل سختی زندگی طلبگی با این تصمیم مخالفت می کردند؛ دروس حوزوی دروس مشکل و گسترده ای است که با شکل تحصیل در دانشگاه متفاوت است؛ در حقیقت یک طلبه برای رسیدن به پختگی باید ادبیات و بلاغت و صرف و نحو و منطق و اصول و فقه و رجال و درایه  و حدیث و تفسیر و کلام و... را باید بیاموزد که این کار از هر کسی بر نمی آید.

آیت الله عراقچی همدانی صاحب آثاری فراوان است که از آن جمله می توان به اصول اعتقادات، نبوت، معاد، توحید و عدل، جهاد و شهادت، آداب حج، فقه الحدیث و آب و حیات اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha